Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Lady Silver i kampanj för Frölunda Torg – lyfter hållbar shopping

Publicerad: 23 Mars 2020, 12:51

Åttiotvååriga Anita Looström går under namnet Lady Silver och är en av Sveriges äldsta influencers. Nu frontar hon Frölunda Torgs nya kampanj Plagg att älska livet ut, tillsammans med lokala profilen Mattias Abulu med fokus på hållbarhet.


Ämnen i artikeln:

Lady SilverDear Friends

Frölunda Torgs  lyfter ämnet hållbar shopping i en kampanj som går live i dag. Till sin hjälp har de Lady Silver och Mattias Abulu, som i en contentserie undersöker hur man kan kombinera hållbar konsumtion med shopping och ha en personlig stil.

– Det känns kul att vi som handelsplats även kan lyfta vårt hållbara perspektiv. Med den här kampanjen påminner vi både oss själva och våra besökare om att göra medvetna val när det kommer till shopping – något som känns helt rätt i tiden. Lady Silver har synts i flera olika annonskampanjer och vi på Frölunda Torg är såklart superstolta över samarbetet, säger Johanne Gabrielson, marknadschef på Frölunda Torg i en kommentar. 

Kampanjen rullar vecka 13–17 på sociala medier, i digital annonsering och utomhus. Bakom kampanjen står reklambyrån Dear Friends.

– Anita kändes som ett självklart val när det handlar om plagg att älska länge. Modebranschen svämmar över av unga influencers och här såg vi en möjlighet att göra något annorlunda, säger Sandra Bohlin, art director på Dear Friends.

Under namnet Lady Silver driver Anita ett Instagramkonto med över 27 000 följare, där hon inspirerar inom mode och träning.

– Jag älskar mode och kläder men försöker alltid tänka till innan jag köper nytt. Det känns roligt att genom kampanjen kunna inspirera fler att också göra det, säger Anita Looström.

Hela contentserien här.

Arbetsgrupp

Anders Kåpe, strategisk projektledare, Dear Friends

Katarina Amneus, operativ projektledare, Dear Friends

Sandra Bohlin, art director, Dear Friends 

Agnes Edin, copywriter, Dear Friends

Calle Österberg, creative director, Dear Friends

Matilda Sjögren, projektledare, praktikant, Dear Friends

Jonas Randell, producent, Dear Studio 

Johan Falklind, DOP

Safin Taki, ljudtekniker 

Johanne Gabrielson, marknadschef, Frölunda Torg 

Linnéa Augustsson, marknadsassistent, Frölunda 

Charlotte Wahlgren, marknadsassistent, Frölunda Torg

Jane Lundqvist, praktikant, Frölunda Torg
Johan Westerlind, foto

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Lady SilverDear Friends

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.