Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Laerke Herthoni regisserar Volvos senaste reklamfilmer med Rolf Lassgård

Publicerad: 26 maj 2021, 12:53

I New Lands nya filmer för Volvo XC40 porträtteras två olika generationers relation till teknologi.


Ämnen i artikeln:

Laerke HerthoniNew LandVolvo

Det är första gången som den folkkäre skådespelaren Rolf Lassgård dyker upp i reklamsammanhang. I reklamfilmerna för Volvos laddhybrid XC40 representerar han den äldre generationen vars sätt att göra saker står i kontrast till hans yngre besökare. Allt rundas av i budskapet ”The future is electric”.

– Vi ville skapa en intim och charmig liten berättelse om skillnaden mellan dåtid och framtid. Vår idé vara att fokusera på två generationers olika relation till teknologi och porträttera det på ett underhållande sätt. När jag arbetade med filmen föreställde jag min egen pappa och dotter under en dag med varandra och jag hoppas att alla som ser denna kan känna igen delar av sitt liv också, säger regissören Laerke Herthoni i en kommentar.

Arbetsgrupp

Director & creative: Laerke Herthoni

DoP: Mattias Rudh, TTG 

Executive Producer: Sophie Tamm Christensen

Producer: Petra Johansson

Talent: Rolf Lassgård

Talent: Chloe Concha 

Editor: Fredrik Åkerström, WGT 

Grade: Oskar Larsson TINT

Online: Olle Petersson TINT

Sound design: Ballad 

Music Supervisor: Jenny Ring

Volvo Executive Creative Director/Head of Global Brand and Marketing: Andreas Malm

Volvo Head of Central Marketing and Brand / Creative Operations: Mike Johnstone

Volvo Creative Director: Oskar Johannson

Volvo Task Force Lead: Louise Ahlström

Volvo Art Buyer: Imari McDermott

Producer: Lindsay Moyes

 

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.