Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag22.01.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Lägenheten som lekplats i Apples julkampanj

Publicerad: 3 December 2020, 10:24

Budskapet påminner om hyllade Apple-kampanjen ”Welcome Home” från 2018.


Ämnen i artikeln:

AppleJulkampanj

Givet de speciella omständigheterna har många annonsörer och byråer tvingats hitta nya grepp i sina julkampanjer. Vad vi sett hittills har överkommen ensamhet varit ett tydligt tema.

Det spåret väljer även Apple i sin julkampanj ”The magic of mini”. I kampanjen har de samarbetat med Tierra Whack, en rappare från Philadelphia som det senaste året varit en stående kritikerfavorit. I kampanjen, där rapparen smyger in två osläppta låtar, vandrar en sorgsen Tierra Whack genom stadens gator till synes nedstämd av allt som händer runtom i världen. När hon kommit hem till lägenheten slår hon på sin  Homepod för att gaska upp sig själv, en homepod som förvandlas till Apples nyligen släppta Homepod Mini. När högtalaren förvandlas dyker även en miniversion av Tierra Whack själv upp. 

Kampanjen är en tydlig uppmaning till att använda sitt hem som ny lekplats, ett budskap som även var temat i den Spike Jonze-regisserade ”Welcome Home” från 2018 då det var FKA Twigs som stod i centrum.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

AppleJulkampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.