Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Laktosintolerant bärfis får huvudroll i Garants nya kampanj

Publicerad: 7 februari 2022, 14:22

Garants satsning på poddteater handlar om en laktosintolerant bärfis.

Foto: Pressbild

Garant släpper en poddteater. Om en laktosintolerant bärfis. För att marknadsföra sin mjölk: ”Garant är ett nyfiket varumärke med glimten i ögat, så formatet kändes helt rätt för oss”, säger Emma Töpel Hanson.


Ämnen i artikeln:

KampanjGarantPoddar

”Kampen om gården”. Det är namnet på den poddteater som Garant släpper i en ny kampanj.

Poddteatern handlar om en laktosintolerant bärfis får hela sitt liv omkullkastat efter att bonden meddelat om att gården ska säljas. Tillsammans med sina vänner tar herr Bärfis upp kampen för att stoppa försäljningsplanerna. 

– Våra mjölkbaksidor är en rolig kanal att nå ut till en yngre målgrupp på och därför är vi extra spända och taggade på att släppa vårt första ljudäventyr. Garant är ett nyfiket varumärke med glimten i ögat, så formatet kändes helt rätt för oss. Vårt mål med poddteatern är att på ett kul och informativt sätt berätta om hur vardagen på en svensk mjölkgård faktiskt kan se ut, säger Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation egna märkesvaror Dagab, Axfood.

”Fortsätter spänna bågen”

Bakom poddteatern står contentbyrån Borg Owilli som tillsammans med produktionsbolaget Studio Olga gjort avsnitten. Berättelsen är skriven av Philip Kullgren och David Borg och regisserad av Astrid Mohlin, som bland annat gjort ungdomsdramat Fake på Sveriges Radio. Musiken är komponerad av Johanna Svensson som också sjunger ledmotivet.

– Vi fortsätter att spänna bågen med vårt podcasterbjudande genom att den här gången göra ett ljuddrama tillsammans med Studio Olga för kunds räkning. Det har varit oerhört lyxigt ur ett kreativt perspektiv och slutresultatet är verkligen en pangproduktion som håller en väldigt hög kvalitet. Garant ska ha kudos för sitt mod och för att ha hittat ett innovativt sätt att ta vara på mjölkpaketets förpackning, säger David Borg från Borg Owilli.

Podcasten kommer att finnas ”där poddar finns” och kommer framförallt marknadsföras på Garants mjölkpaket, skriver Borg Owilli i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

Borg Owilli:

David Borg, kundansvarig och kreatör

Emma Willerstrand, projektledare

Philip Kullgren, kreatör (copy)

Erik Reimers, creative director

Linda Fornbrandt, art director

Siri Prydz, grafiker

Emily Ryan, illustratör

Studio Olga:

Mathilda von Essen, producent

Astrid Mohlin, regissör

Moa Hamner, mix

Nina Zanjani, skådespelare

Johannes Berg, skådespelare

Johanna Svensson, musik

Jakob Svensson, musik

Garant:

Emma Töpel Hanson, chef marknadskommunikation

Lovisa Boëthius, produktionsledare

Felicia Bakir, kommunikatör

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjGarantPoddar

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.