Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Länförsäkringar släpper broddar – ska minska fallolyckorna i vinter

Publicerad: 22 november 2021, 13:48

I ett försök att minska antalet fallolyckor lanserar Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän moderiktiga broddar i limiterad upplaga. Initiativet är framtaget i samarbete med Stendahls.


Ämnen i artikeln:

StendahlsLänsförsäkringar

Fallolyckor är den vanligaste orsaken till inläggningar på sjukhus och utgör två tredjedelar av alla olycksfall. Användning av broddar kan minska risken fallolyckor med så mycket som 58 procent. Men tröskeln att börja använda dem är för många hög.

Tillsammans med Stendahls har försäkringsbolaget tagit fram The Fall Collection –  ”moderiktiga broddar som faktiskt gör det möjligt att undvika fallolyckor, med stil”, skriver Försäkringsbolaget i ett pressmeddelande. 

– När vi placerar den minst moderiktiga produkten i en fashionkontext uppstår en rolig kontrast. Det väcker ett intresse som vi vill ta tillvara på för att påminna om att brodden faktiskt kan rädda liv. Det går fint i linje med vårt förebyggande arbete där vi vill uppmärksamma att små insatser för att förebygga olyckor kan göra stor skillnad, säger Helena Isaksson, marknadschef Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän i en kommentar. 

Förra vintern lanserade Länsförsäkringar Fall Inte – en app skapad som hjälper barnbarnen att få sina far- och morföräldrar att komma igång med övningar som kan förhindra fall.

The Fall Collection är på samma sätt en del av det långsiktiga arbete som Länsförsäkringar gör kring att förebygga olyckor.

I insatsen ingår print, digitalt, riktad annonsering i sociala medier, egna kanaler samt PR. 

Broddarna är helt gratis att beställa på fallinte.se, finns i tre olika designade utföranden och i begränsad upplaga.

 

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.