onsdag7 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Lanserar ”tillskott från verkligheten” – filmerna visar hur svårt det kan vara att följa kostcirkeln

Publicerad: 21 mars 2023, 09:03

Matjätten återlanserar ett varumärke för kosttillskott tillsammans med F&B Daily. Filmerna är regisserade av B-Reel Films Jens Sjögren.

Ämnen i artikeln:

ReklamfilmNyheterB-ReelOrklaKampanjPR-kampanjReklamkampanj

R

Redaktionen

red@resume.se


Orkla Care gör en nylansering med ett brett sortiment av hållbart producerade kosttillskott under varumärket Pharbio. Med konceptet ”Tillskott för verkligheten” vill Pharbio visa att de kan vara ett alternativ för alla som känner att det är lättare sagt än gjort att äta fullt ut enligt kostcirkeln varje dag.

– Kostcirkeln förutsätter ju en optimal vardag. Men ibland känns ju grönsakerna alldeles för dyra och frukten alldeles för udda. Kanske räckte inte fiskrätt-inspirationen till just den här veckan. Och barnens intresse för hälsokost vacklar ju som bekant till och från. Här såg vi att förnuftets röst saknats i sammanhanget, säger Jesper Eronn, copy på Forsman & Bodenfors Daily i ett pressmeddelande. 

– Vi vänder oss till en bred målgrupp som efterfrågar ett brett sortiment av kosttillskott. En mångsidig och varierad kost är ju inte alltid så enkel att få till när livspusslet knackar på dörren. Det känns spännande att lansera ett koncept med mer empati än pekpinnar, säger Johan Bassman, marketing manager, consumer & category på Orkla Care i en kommentar.

Det nya Pharbio-sortimentet säljs på apoteken i burkar med ny och enhetlig design, framtagen av designbyrån Silver.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Byrå/Forsman & Bodenfors Daily

Linda Lundgren, ad

Jesper Eronn, copy

Alejandra Lillewarg, designer

Sara Lindblom, motion designer

Martina Claesson, produktionsledare

Louise Stevanderson, projektledare

Magnus Kennhed, byråproducent


Annonsör: Orkla Care

Johan Bassman, Marketing Manager Consumer & Category

Julia Mortensen, Marketing Manager Brand & Innovation

Karin Stålhammar, Brand Manager


Produktionsbolag: B-Reel Films

Jens Sjögren, regi

Sandra Fohlin, producent

Christian Haag, foto

Björn Palmberg, musikproducent

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev