Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Länsförsäkringar: Kaosartad parkeringssituation kräver oväntade lösningar

Publicerad: 18 maj 2021, 12:09

Kräver parkeringssituationen i Stockholms innerstad fender eller försäkring?

Ämnen i artikeln:

Le BureauFLXLänsförsäkringar

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


För två år sedan tog Le Bureau för Länsförsäkringar Stockholms räkning fram konceptet ”Stockholm är tajt”. Tanken bakom det hela är att med fokus på igenkänningsfaktor marknadsföra Länsförsäkringar Stockholms bilförsäkring. 2019 använde byrån sig av de varnings-pip som ljuder från bilar när det är ett föremål farligt nära bilen. När det nu är dags för nästa enhet i koncept är fokus flyttat mot den ofta kaosartade parkeringssituationen i Stockholms innerstad, kryddat med en ovanlig lösning. Filmen är regisserad av Eddie Ågren på FLX.

– Det här blir ett spännande och relevant nästa steg som också fångar den trygghet och omtanke vi vill att våra kunder här i Stockholm ska känna att vi står för. Det känns också rätt att kunna bjuda på en stor dos humor i vår kommunikation, säger Johanna Herrmann, marknadschef på Länsförsäkringar Stockholm

Kampanjen kommer att synas digitalt, i lokalpress och genom taktiska enheter.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Länsförsäkringar Stockholm

Reklambyrå: Le Bureau

Filmproduktion: FLX Film

Stillbildsfotograf: Alexander Crispin

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev