söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Länsförsäkringar lanserar designad halksäker badrumsmatta – ska minska fallolyckorna

Publicerad: 29 november 2022, 13:40

Med syfte att minska antalet fallolyckor i hemmet lanserar nu Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän The Fall Collection.

Ämnen i artikeln:

Stendahls ReklambyråStendahlsLänsförsäkringar

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


The Fall Collection är en kollektion designade halkmattor till ett av hemmets mest fallolycksdrabbade rum – badrummet.

Mattorna finns i limiterad upplaga designade av Lotta Kühlhorn och är en uppföljare till förra årets insats då försäkringsbolaget lanserade designade broddar för att förebygga fallolyckor under den tid på året då risken för att falla ökar som mest.

– Badrummet är en stor riskplats där fallolyckor dominerar i högre grad än i övriga rum. Ändå är tröskeln hög att införskaffa hjälpmedel som kan förhindra fall, såsom en halkmatta. De är ofta trist designade och förknippade med ett stort åldersstigma. Det vill vi ändra på. Därför lyfter vi ett viktigt hjälpmedel och lanserar en designad kollektion med halkmattor till badrummet, säger Helena Isaksson, marknadschef Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän 

Badrumsmattorna finns i limiterad upplaga designade av Lotta Kühlhorn

Mattorna finns i tre olika varianter och säljs för 350 kronor på fallinte.se samt erbjuds gratis för alla som tecknar en olycksfallsförsäkring 60 plus. Genom att addera ett designelement är förhoppningen att göra mattan till en självklar del av inredningen. 

– Hjälpmedel är ofta väldigt fula, man vill göra något neutralt som passar alla. Men personligen avskyr jag det neutrala. Det behövs lite färg på de där hjälpmedlen. Därför tyckte jag att det här var ett viktigt uppdrag. Men framför allt känns det jättekul att kunna berätta för en av mina närmsta kolleger, som är över 80 år, att jag gjort en halkmatta som kan vara bra för henne. Och för min mamma. Det gör mig glad, säger designern Lotta Kühlhorn. 

Initiativet är en del av Länsförsäkringars långsiktiga arbete med att förebygga olyckor. Varje år genomförs en rad initiativ under devisen den bästa olyckan är den som inte inträffar för att uppmärksamma att små insatser gör stor skillnad.

Kampanjen är framtagen i samarbete med Stendahls. I insatsen ingår print, digitalt, riktade köp i SoMe, native, egna kanaler samt PR. 

Arbetsgrupp

Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän

Helena Isaksson, Marketing Manager

Tobias Groth, Digital Strategy

Sahar Raeisi, Project Manager

 

Stendahls

Oscar Plasidius, Creative Director

Sofia Malmborg, Art Director

Dennis Rosenqvist, Art Director

Molly Ljungström, Copywriter

Mikael Andersson, Copywriter

Ylva Nestmark, Strategic PR

Karin Hedberg, Project manager/Client Director

Annie Lundgren, PR Manager 

Jimmy Svensson, Film and editing

Anders Hjalmarsson, 3D Artist

Markus Persson, Image & Retouch

Oskar Risberg, Tech

Fatlum Ibishi, Tech

----

Marcel Pabst, Photographer

Sabina Sung, Stylist

Johan Cabezos, Retouch

Thomas Stranzinger, 3D Artist 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev