Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Länsförsäkringar lanserar ny tjänst med 3D-skylt

Publicerad: 21 September 2020, 12:39

Ny teknik gör att Stureplansskylten kan användas för 3D-lösningar. Först ut att testa är Länsförsäkringar Stockholm och Le Bureau.


Ämnen i artikeln:

LänsförsäkringarLe Bureau

För fyra år sedan satte Attracta upp en ny digital skylt vid Stureplan i Stockholm, en skylt som öppnat upp för mer kreativa reklamlösningar. Det finns exempelvis möjlighet att ge förbipasserande en sorts 3D-upplevelse, en teknik som nu nyttjas av Länsförsäkringar Stockholm och Le Bureau. I kampanjen blir reklamskylten en vattentank som ska lansera Länsförsäkringars nya tjänst, en tjänst som heter just Vattenvakten. Vattenvakten är en uppkopplad larmtjänst där vattenfelsbrytare, vattensensor och app kopplas ihop för att villaägare lättare ska upptäcka och få stopp på vattenläckan.

– Länsförsäkringar Stockholm står för omtanke och Vattenvakten är en produkt vi utvecklat för att vi bryr oss på riktigt. En vattenskada är inte bara ett stort lidande för den drabbade utan påverkar även vår miljö negativt. Vi arbetar för att främja ett hållbart liv, idag och i morgon, vår gemensamma framtid, berättar Johanna Herrmann, marknadschef på Länsförsäkringar Stockholm.

Utöver på Stureplan kommer Vattenvakten att marknadsföras i sociala medier och i DR.

– Det är inte varje dag man får chansen att ta fram en idé där vatten ska spela huvudrollen och då får man så att säga ösa på, säger Josephine Wallin Ankarstrand, cd på Le Bureau.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Länsförsäkringar Stockholm

Reklambyrå: Le Bureau

Produktion: Crosby

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.