Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 17 augusti 2020, 12:03
Det nya konceptet ”För all tid” har tagits fram av Länsförsäkringars nya inhouse-team i samarbete med Stendahls och är betydligt mer emotionellt än varumärkets tidigare marknadsföring.
Hösten 2019 inledde Länsförsäkringar, efter att tidigare ha samarbetat med Honesty, ett nytt reklambyråsamarbete med Stendahls. Nu presenterar parterna det nya konceptet, ”För all tid”, som de närmsta åren ska genomsyra all kommunikation från försäkringsbolaget. I ”För all tid” lägger Länsförsäkringar, vars inhouse-avdelning spelat en stor roll i arbetet, och Stendahls allt krut på det emotionella och på att visa vilka värderingar som driver Länsförsäkringar. Omtanke och gemenskap är de känslor som ska få fler att känna något för varumärket.
– Vi ägs av våra kunder och drivs av en långsiktig omtanke för dem och de lokalsamhällen vi lever och verkar i. Det vill vi fånga och visa. Genom konceptet ”För all tid” vill vi förmedla en berättelse som är sann och så pass emotionell att människor ska ta den till sig. Som tur är behöver vi inte hitta på en sådan berättelse. Det räcker att utgå från vilka vi är, vårt DNA, säger Fanny Wallér, kommunikationschef på Länsförsäkringar AB.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Båda konkurrenterna Folksam och Trygg-Hansa har det senaste året lanserat nya koncept, i båda fallen ligger fokuset på de saker vi väljer att försäkra.
– Tillsammans med Stendahls har vi lyckats skapa en kampanj som genomsyras av äkthet och tar fasta på det som särskiljer Länsförsäkringar från konkurrenterna – hur nära vi är och alltid kommer att stå våra kunder i deras vardag, säger Fanny Wallér.
Konceptet lanseras i dag och kommer att gå i tv, utomhus, print och digitala kanaler. Därutöver kommer även de lokala länsförsäkringsbolagen att göra sina egna lokala kampanjer inom ramen för ”För all tid”.
– Tillsammans med Stendahls har vi lyckats skapa en kampanj som genomsyras av äkthet och tar fasta på det som särskiljer Länsförsäkringar från konkurrenterna – hur nära vi är och alltid kommer att stå våra kunder i deras vardag, säger Fanny Wallér.
Imorgon kan du läsa en längre intervu med Fanny Wallér, kommunikationschef på Länsförsäkringar, om hur arbetet gått till och varför de landat i en mer emotionellt inriktad kommunikation.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Länsförsäkringars varumärkesteam: Andreas Kåreby, chef för varumärkesteamet, Lina Kolacz, Brand
Manager, Viking Henter, varumärkesexpert, Pär Hjärtström, varumärkesexpert
Reklambyrå: Stendahls
Produktionsbyrå: New Land
Fotograf: Mattias Rudh
Regissör: Olivia Kastebring
Musik: Freja Drakenberg