Kampanj
Länsförsäkringar Stockholm går sakta hem genom stan
Publicerad: 23 augusti 2021, 08:12
Länsförsäkringar Stockholm fortsätter att använda sig av varumärkesbyggande kommunikation. I den senaste kampanjfilmen från Le Bureau använder byrån Monica Zetterlunds klassiska Stockholmslåt.
Den nya kommunikationsinsatsen fokuserar på hemmet och känslan av att komma hem för att Länsförsäkringar Stockholm ska ta marknadsandelar i huvudstaden.
Inom ramen för konceptet ”Med tanke på dig” kommer nu en ny kampanj där film är motorn. Idén bakom filmen är att visa hemresan för en ung man som tar sig från sitt nattarbete i centrala Stockholm hem till sin sovande familj.
Filmen är inspelad under en ljus juninatt i Stockholm. Låten som ackompanjerar hemresan är Monica Zetterlunds klassiska Stockholmslåt Sakta vi gå genom stan.
– Våra hem har ökat i betydelse under pandemin och i en storstad som Stockholm är hemmets lugna vrå särskilt viktig. Den är värd att skydda på bästa sätt liksom de vi väljer att dela den med. Vårt varumärke står som alltid för trygghet och omtanke om just stockholmarna och det känns fantastiskt att kunna berätta detta på ett så här känslomässigt sätt, kommenterar Johanna Herrmann, marknadschef på Länsförsäkringar Stockholm.
Filmen som bär kampanjen kommer att synas på bio och internet och är regisserad av Daniel Wårdh. Medier för kampanjen är bio, TV4 Play, Youtube och webb-tv. Kampanjen kommer att gå i flera omgångar under hösten.
Den kommer även att kombineras av taktiska enheter i kortare filmer samt webb- och printannonsering.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbertsgrupp
Uppdragsgivare: Länsförsäkringar Stockholm
Reklambyrå: Le Bureau
Filmproduktion: Acne Film
Stillbildsfotograf: Alexander Crispin
Regissör: Daniel Wårdh
Exekutiv Producent: Fredrik Skoglund
Producent: John Ericson
DoP: Elias Bergqvist