Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 3 februari 2022, 10:31
Är du också en drömmare? Nordax banks nya kampanj handlar om att man inte behöver en fast anställning för att få ett bolån.
Ämnen i artikeln:
NordaxVar femte svensk har någon form av visstidsanställning och nästan en halv miljon är egenföretagare.
– Att klippa sig och skaffa fast heltidsanställning har helt enkelt fått konkurrens av andra värden - som möjligheten att själv kunna styra sin tid och förverkliga sina idéer, säger Felix Holfve, creative director på Nordax Bank.
Men att inte ha fast anställning kan göra det svårt att få bolån, till exempel. Det är någonting som Nordax vill ändra på, och banken har som mål att vara banken för det nya normala. Som man skriver i pressmeddelandet: ”Hos oss kan du få bolån, även om du inte jobbar fast”.
Nordax bank står ofta ut med sina eklektiska reklamfilmer och för att illustrera de olika typerna av arbete har man denna gång inspirerats av 80-talets glammiga poprock och lanserat bandet Dreamers, som tar plats i kampanjfilmerna.
LÄS OCKSÅ: Marknadschefen om Nordax strategi: ”Vi gör en hel del quick and dirty-grejer”
– Tänk på alla som varit tvungen att ge upp sin dröm genom åren. Alla band som har splittrats, alla geniala affärsidéer som inte fått se dagens ljus, alla frihetstörstande frilansare som låst in sig i en fast anställning bara för att kunna fixa boende. Idag kan man tack och lov få bolån trots att man inte har fast jobb, vilket skapar fantastiska möjligheter att kunna jobba på det sätt man vill, säger Felix Holfve.
Kampanjen blir också premiär för Nordax nya grafiska profil, och kommer synas i digitala kanaler, utomhus och på radio. Man har dessutom skrivit, producerat och släppt en specialskriven låt för kampanjen.
Kampanjen är skapad inhouse av Nordax och producerad av Brand New Story och Flickorna Larsson. Mediebyråer är Mediacom och Precis Digital.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Nordax:
Felix Holfve, CD
Robin Sjöblom, CD
Hanna Belander, CMO
Malin Thell, Marknadskoordinator
Anna Berg, content manager
Jonas Axblom, Social Media & Campaign Strategist
Max Lundmark, Senior Digital Strategist
Produktionsbolag:
Brand New Story
Klas Lindberg, producent
Henrik Wahström, manus, skådis och regi
Leo Riggebo, manus, skådis och regi
Flickorna Larsson
Daniel Kilgren, regi
Karolina Kilgren, producent
Mediabyrå:
MediaCom
Precis Digital
Ämnen i artikeln:
Nordax