Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Låt inte bolån splittra bandet, uppmanar Nordax i ny kampanj

Publicerad: 3 februari 2022, 10:31

Är du också en drömmare? Nordax banks nya kampanj handlar om att man inte behöver en fast anställning för att få ett bolån.


Ämnen i artikeln:

Nordax

Var femte svensk har någon form av visstidsanställning och nästan en halv miljon är egenföretagare. 

– Att klippa sig och skaffa fast heltidsanställning har helt enkelt fått konkurrens av andra värden - som möjligheten att själv kunna styra sin tid och förverkliga sina idéer, säger Felix Holfve, creative director på Nordax Bank.

Men att inte ha fast anställning kan göra det svårt att få bolån, till exempel. Det är någonting som Nordax vill ändra på, och banken har som mål att vara banken för det nya normala. Som man skriver i pressmeddelandet: ”Hos oss kan du få bolån, även om du inte jobbar fast”. 

Nordax bank står ofta ut med sina eklektiska reklamfilmer och för att illustrera de olika typerna av arbete har man denna gång inspirerats av 80-talets glammiga poprock och lanserat bandet Dreamers, som tar plats i kampanjfilmerna.

LÄS OCKSÅ: Marknadschefen om Nordax strategi: ”Vi gör en hel del quick and dirty-grejer” 

– Tänk på alla som varit tvungen att ge upp sin dröm genom åren. Alla band som har splittrats, alla geniala affärsidéer som inte fått se dagens ljus, alla frihetstörstande frilansare som låst in sig i en fast anställning bara för att kunna fixa boende. Idag kan man tack och lov få bolån trots att man inte har fast jobb, vilket skapar fantastiska möjligheter att kunna jobba på det sätt man vill, säger Felix Holfve.

Kampanjen blir också premiär för Nordax nya grafiska profil, och kommer synas i digitala kanaler, utomhus och på radio. Man har dessutom skrivit, producerat och släppt en specialskriven låt för kampanjen.

Kampanjen är skapad inhouse av Nordax och producerad av Brand New Story och Flickorna Larsson. Mediebyråer är Mediacom och Precis Digital.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Nordax:

Felix Holfve, CD

Robin Sjöblom, CD

Hanna Belander, CMO 

Malin Thell, Marknadskoordinator

Anna Berg, content manager

Jonas Axblom, Social Media & Campaign Strategist

Max Lundmark, Senior Digital Strategist

 

Produktionsbolag:

Brand New Story

Klas Lindberg, producent

Henrik Wahström, manus, skådis och regi

Leo Riggebo, manus, skådis och regi

 

Flickorna Larsson

Daniel Kilgren, regi

Karolina Kilgren, producent

 

Mediabyrå: 

MediaCom

Precis Digital

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nordax

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.