Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Lavendla och Nord DDB i fyndig printkampanj

Publicerad: 21 Januari 2020, 14:51

Printkampanjen är det första samarbetet parterna emellan.


Ämnen i artikeln:

Nord DDBLavendla

När Lavendla för några år sedan lanserades var de den första aktören att erbjuda digital begravningsrådgivning, en modell som därefter kopierats av en rad konkurrenter.

I december fick Lavendla en ny marknadschef i Dennis Rydgren. Rydgren har tidigare i karriären jobbat på Nord DDB och förra veckan lanserade parterna en ny rikstäckande printkampanj.

I kampanjen leker de med ordet ”livspusslet” samtidigt som de berättar om vad de faktiskt gör – att som konsulter hjälpa kunderna med allting kring en begravning.

– Utöver att fånga läsarens uppmärksamhet, uppmärksammar annonsen om dödspusslet den livssituation som våra rådgivare är experter på att hantera och avlasta. För det är det vi på Lavendla finns till för – att hjälpa dig tillbaka till livspusslet, säger Dennis Rydgren, marknadschef, Lavendla, i ett pressmeddelande.

Arbetsgrupp:

Petter Dixelius, copywriter

Joel Ekstrand, art director

Amanda Helgoson, designer, frilans

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDBLavendla

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.