Kampanj
Le Bureau plockar fram minnena från klassrummen
Publicerad: 15 januari 2021, 13:56
Rätt stöd i skolan kan betyda allt för en elev. Det vill reklambyrån Le Bureau lyfta fram i en ny kampanj för Skolverket och Specialpedagogiska skolmyndigheten.
Reklambyrån Le Bureau har arbetat tillsammans med Skolverket under flera år. Nu reklambyrån tillbaka med en kampanj som ska uppmärksamma betydelsen av tidiga stödinsatser i skolan. Filmens avsändare är både Skolverket och Specialpedagogiska skolmyndigheten.
– Det görs idag ett fantastiskt arbete på skolor för att barn i behov av stöd ska uppmärksammas och fångas upp i tid. Det är ett arbete som vi tillsammans ska fortsätta att utveckla och därför vill vi både öka kunskapen om garantin och ge skolorna stöd i hur garantin kan uppfyllas. Ingången här är att vi vill ingjuta stolthet hos lärare och rektorer och visa på hur avgörande deras insatser är. Vidare vill vi öka kunskapen om garantin bland föräldrar, säger Pernilla Norström på Skolverket i ett pressmeddelade.
Det en och en halv minut långa klippet följer en pojke och hans lärare i skolan. Målgruppen är rektorer, lärare och föräldrar.
– Det är inspirerande att få hylla det arbete som görs för att barn ska få det stöd de behöver. Vi har velat göra något som känns äkta och trovärdigt och som väcker känslor. På så vis vill vi skapa en skapa en positiv känsla inför det fortsätta arbetet med garantin, säger Hjalmar Delehag, Copywriter på Le Bureau.
Kampanjen startar nästa vecka och kommer bland annat att synas i sociala medier. Även direktmarknadsföring till rektorer och skolchefer har tagits fram.
Produktionsbolag för filmen är Slutet Är Nära och regissör är Jonas Hong Soo Eriksson.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp Le Bureau
Elisabeth Philipson, produktionsledare
Josephine Wallin Ankarstrand, Creative Director och AD
Hjalmar Delehag, Copywriter
Mimmi Eriksson, Originalare
John Wernvik, projektledare
Claes Kjellström, strateg.