Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Leksands knäckebröd gör digital satsning

Publicerad: 22 mars 2021, 09:19

I två nya filmer för Youtube och Facebook berättas historien dels om varumärket i sig men även om hur Leksands knäckebröd de senaste åren gått över till odling av ekologisk råg.


Ämnen i artikeln:

Leksandsbröd

Det anrika varumärket Leksands knäckebröd inleder nu en varumärkesbyggande satsning i digitala kanaler. Ansvariga för satsningen är Anna Romson, som vanligtvis håller till på Cogs creative, samt Marcus Hanser som driver reklambyrån Dalarna digital.

I två nya filmer satsar Leksands knäckebröd på ett nästintill dokumentärt anslag. I filmerna berättas om hur företaget sedan några år gått över till att helt odla ekologisk råg, en övergång som vi får följa både från både böndernas och bagarnas perspektiv. En röd tråd genom filmerna är även det stora fokuset som läggs vid tradition och långsiktighet.

– Vi har en sann historia att berätta sedan min gammelfarmors mormor började baka ett stenkast från vårt bageri i dag, säger marknadschef Annika Sund i ett pressmeddelande.

Utöver Anna Romson och Marcus Hanser har även Leksands knäckebröds inhouse-avdelning, medieplanerarna Isaac Sylvander och Erik L Post samt producent Julius Hagman varit involverade. Musiken står Marcus Hanser själv för. 

– Eftersom Leksands Knäckebröd ser till att göra allt rätt och riktigt, handlar det om att berätta historien så trovärdig som möjligt, säger Anna Romson.

 

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Leksandsbröd

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.