Kampanj
Lidl fortsätter dansa i sommarkampanjen
Publicerad: 20 juni 2022, 12:30
Lidl:s sommarkampanj med musik, dans och matglädje är en förlängning av lanseringskampanjen i våras.
Under våren 2021 valde Lidl en ny huvudbyrå Garbergs i vad som var en av fjolårets största pitcher. Det nya långsiktiga konceptet ”Blågul matglädje till röda priser” lanserades i april med en omfattande kampanj med tyngdpunkten på utomhus och tv.
Första kampanjen byggde på en omskriven version av Anita Lindbloms låt ”Sånt är livet”. Strategin bakom konceptet är att uppmärksamma det växande utbudet av svenska varor samt att understryka Lidl:s varumärkeslöfte, att kunna erbjuda hög kvalitet till röda priser.
I kampanjmätningar visar konceptet starka resultat på den svenska marknaden. I en jämförelse med övriga branschen överträffar ”Sån är Lidl” konkurrenterna på 11 av 14 mätpunkter i Citypaketets kampanjmätning för utomhuskampanjmätningen.
– ”Lanseringskampanjen har verkligen slagit igenom. När det kommer till prioriterade KPI:er som kännedom, engagemang och action ser vi till och med Lidls bästa resultat och vi överträffar branschreferensen på de allra flesta mätpunkter, säger Petter Levren, client service director, på Starcom i ett pressmeddelande.
I dag lanseras Lidls sommarkampanj, en förlängning av lanseringskampanjen som fokuserar på dans, musik och matglädje.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Nyligen kom en undersökning som undersökningsföretaget Matspriskollen genomfört på uppdrag av tidningen Dagligvarunytt som visar att Lidl är den dagligvarukedja som höjt priset mest i av alla i sina fysiska butiker under 2022. Dagligvarunytt noterar dock att artikelurvalet från Lidl är betydligt mindre än andra matbutiker i undersökningen, vilket kan ha påverkat resultaten.