Kampanj
Linas Matkasse lanserar största kampanjen någonsin
Publicerad: 11 augusti 2021, 07:58
Efter ett år av omfattande strategiarbete rullar Linas Matkasse ut konceptet ”Ett godare liv”. Som en del av satsning tar varumärket draghjälp av en nyversion av den klassiska låten ”Någonting att äta, någonting att dricka”.
Ämnen i artikeln:
Nord DDBVarumärkeschefen Frida Bredin beskriver det nya konceptet som ”den största kommunikationssatsningen i Linas Matkasses historia”. Den nya kommunikationen och nytolkningen av låten ska visa bolagets uppdaterade erbjudande och att bolaget nu blickar mot framtiden.
Konceptet har tagits fram i samarbete med Nord DDB Oslo. Inramningen för ”Ett godare liv” är en gata som ska likna ett modernt Sverige i miniatyr. I reklamfilmen får vi bland annat se hur de som bor på gatan tampas med vardagsproblem som är lätta att känna sig igen i. När de väl tar sig tid att inta en måltid tillsammans känns problemen inte närvarande.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
– Det är så lätt att glömma vad som egentligen gör oss lyckliga när vi ska lyckas på jobbet, som föräldrar, partners och i sociala medier. Genom filmerna vill vi berätta att vi alla lever operfekta liv och att Linas Matkasse kan hjälpa oss att lyckas med något av det viktigaste, säger André Gidoin och Frank Nystuen på Nord DDB Oslo i en kommentar.
Sångerskan Paulina Palmgren från indiebandet La Lusid och producenten Jonatan Järpehag har spelat in en nytappning av klassikern ”Någonting att äta, någonting att dricka” av Karl Wehle. Nytolkningen ska föra tankarna till det moderna Sverige.
- Musik är ett otroligt effektivt verktyg när det kommer till reklam. En gammal klassiker har fått helt nya kläder och musiken bär på ett magiskt sätt alla de små historierna i filmerna. Vi har fått ett helt kommunikationsuniversum att utforska där musiken spelar en av huvudrollerna, kommenterar Lovisa Morling, kreativ ledare på Linas Matkasse.
Reklamfilmen finns i både en fullängdsversion på 2,5 minuter, och kortare versioner för tv och digitala kanaler.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Linas Matkasse
Frida Bredin, varumärkeschef
Lovisa Morling, kreativ ledare
Nord DDB Oslo
Eddie D’Sa - Rådgivare
Frank Nystuen - Kreativ ledare
André Gidoin – Assisterande Kreativ ledere
Jorunn Ingrid Wold – Projektledare
Julie Henriette Stenberg – Projektledare
Ivana Rajevic – Designer
Haider Ahmad - Designer
Jacob Fagerström - Byråproducent
Mattias Yngwe - Byråproducent
Hobby film
Patrik Eklund – Director
Gustav Danielsson - DOP
Frida Heder– Producer
Anna Bergström – Executive Producer
Music
Jenny Ring - Music Supervisor
Paulina Palmgren & Jonatan Järpehag - Artister