Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Linas Matkasse lanserar största kampanjen någonsin

Publicerad: 11 augusti 2021, 07:58

Efter ett år av omfattande strategiarbete rullar Linas Matkasse ut konceptet ”Ett godare liv”. Som en del av satsning tar varumärket draghjälp av en nyversion av den klassiska låten ”Någonting att äta, någonting att dricka”.


Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Varumärkeschefen Frida Bredin beskriver det nya konceptet som ”den största kommunikationssatsningen i Linas Matkasses historia”. Den nya kommunikationen och nytolkningen av låten ska visa bolagets uppdaterade erbjudande och att bolaget nu blickar mot framtiden.

Konceptet har tagits fram i samarbete med Nord DDB Oslo. Inramningen för ”Ett godare liv” är en gata som ska likna ett modernt Sverige i miniatyr. I reklamfilmen får vi bland annat se hur de som bor på gatan tampas med vardagsproblem som är lätta att känna sig igen i. När de väl tar sig tid att inta en måltid tillsammans känns problemen inte närvarande. 

– Det är så lätt att glömma vad som egentligen gör oss lyckliga när vi ska lyckas på jobbet, som föräldrar, partners och i sociala medier. Genom filmerna vill vi berätta att vi alla lever operfekta liv och att Linas Matkasse kan hjälpa oss att lyckas med något av det viktigaste, säger André Gidoin och Frank Nystuen på Nord DDB Oslo i en kommentar. 

Sångerskan Paulina Palmgren från indiebandet La Lusid och producenten Jonatan Järpehag har spelat in en nytappning av klassikern ”Någonting att äta, någonting att dricka” av Karl Wehle. Nytolkningen ska föra tankarna till det moderna Sverige.

- Musik är ett otroligt effektivt verktyg när det kommer till reklam. En gammal klassiker har fått helt nya kläder och musiken bär på ett magiskt sätt alla de små historierna i filmerna. Vi har fått ett helt kommunikationsuniversum att utforska där musiken spelar en av huvudrollerna, kommenterar Lovisa Morling, kreativ ledare på Linas Matkasse.  

Reklamfilmen finns i både en fullängdsversion på 2,5 minuter, och kortare versioner för tv och digitala kanaler. 

 

 

Arbetsgrupp

Linas Matkasse

Frida Bredin, varumärkeschef

Lovisa Morling, kreativ ledare


Nord DDB Oslo

Eddie D’Sa - Rådgivare

Frank Nystuen - Kreativ ledare

André Gidoin – Assisterande Kreativ ledere

Jorunn Ingrid Wold – Projektledare

Julie Henriette Stenberg – Projektledare

Ivana Rajevic – Designer

Haider Ahmad - Designer

Jacob Fagerström - Byråproducent

Mattias Yngwe - Byråproducent


Hobby film

Patrik Eklund – Director

Gustav Danielsson - DOP

Frida Heder– Producer

Anna Bergström – Executive Producer


Music

Jenny Ring - Music Supervisor

Paulina Palmgren & Jonatan Järpehag - Artister

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Nord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News