Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 21 januari 2020, 09:26
Lindex underklädeskampanj lanseras den 23 januari.
Foto: Lindex
I vårens underklädeskampanj vill Lindex lyfta fram en bredd av kvinnor i vardagliga situationer och förespråka inkludering och kroppspositivism.
Flera varumärken har under det senaste året utmanat hur kvinnokroppen traditionellt porträtterats i reklam, bland annat brittiska Mothercare, Libresse och svenska rakhyvelsvarumärket Estrid.
Nu lanserar Lindex en underklädeskampanj med budskapet ”Underwear for people like you and me”. Kampanjen lyfter fram en bredd av kvinnor i olika skeendet i livet, som porträtteras i en vardaglig miljö.
Med kampanjen vill Lindex förespråka inkludering och kroppspositivism, vilket är en del av bolagets hållbarhetslöfte och ett huvudmål inom Lindex fokusområde ”Stärka kvinnor”.
– Vi vill att varje kvinna ska kunna vara sig själv och känna sig inspirerad och självsäker oavsett vem hon är, hur hon ser ut eller var hon befinner sig i livet. I vår kommunikation vill vi verkligen visa vad vi står för – att vara personliga, inkluderande och naturliga, säger Susanne Ehnbåge, vd på Lindex, i ett pressmeddelande.
Lindex underklädeskampanj lanseras den 23 januari.
LÄS MER: ”Lindex hållbarhetschef: 'Vi står inför ett skifte'”