Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag08.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Lindex gör kroppspositivistisk underklädeskampanj

Publicerad: 21 Januari 2020, 09:26

Lindex underklädeskampanj lanseras den 23 januari.

Foto: Lindex

I vårens underklädeskampanj vill Lindex lyfta fram en bredd av kvinnor i vardagliga situationer och förespråka inkludering och kroppspositivism.


Ämnen i artikeln:

HållbarhetLindex

Flera varumärken har under det senaste året utmanat hur kvinnokroppen traditionellt porträtterats i reklam, bland annat brittiska Mothercare, Libresse och svenska rakhyvelsvarumärket Estrid.

Nu lanserar Lindex en underklädeskampanj med budskapet ”Underwear for people like you and me”. Kampanjen lyfter fram en bredd av kvinnor i olika skeendet i livet, som porträtteras i en vardaglig miljö. 

Med kampanjen vill Lindex förespråka inkludering och kroppspositivism, vilket är en del av bolagets hållbarhetslöfte och ett huvudmål inom Lindex fokusområde ”Stärka kvinnor”. 

– Vi vill att varje kvinna ska kunna vara sig själv och känna sig inspirerad och självsäker oavsett vem hon är, hur hon ser ut eller var hon befinner sig i livet. I vår kommunikation vill vi verkligen visa vad vi står för – att vara personliga, inkluderande och naturliga, säger Susanne Ehnbåge, vd på Lindex, i ett pressmeddelande. 

 Lindex underklädeskampanj lanseras den 23 januari.

LÄS MER: ”Lindex hållbarhetschef: 'Vi står inför ett skifte'”

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

HållbarhetLindex

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.