Kampanj
Lindex visar upp hållbara babysortimentet i global kampanj
Publicerad: 24 mars 2021, 12:35
Med budskapet ”With the future in mind” vill Lindex förtydliga varumärkets hållbarhetslöfe.
I morgon lanserar Lindex en ny babykampanj och en varumärkesfilm som går ut på 18 marknader. Budskapet ”With the future in mind” ska lyfta fram att varumärket tänker på framtiden i babyklädernas funktioner och materialval där hela sortimentet är tillverkade av hållbara material som ekologisk bomull eller återvunna material.
Liksom andra klädkedjor arbetar varumärket med för att förlänga klädernas livslängd. Bland annat genom en extra rad knappar i grenen på bodies eller vikbara muddar, som gör att plagget kan växa en storlek.
Filmen kommer att synas bland i sociala medier.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgupp
AD Susanne Björkdahl
Copy Maja Frendberg
Projektledare Eva-Lena Hedin Khalil
Produktionsledare Ann-Sofi Blom
Stylist Emma Tellefsen
Produktionsbolag Naive
Director Malin Ingrid Johansson
DoP Axel Pettersson