torsdag1 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Lindex visar upp hållbara babysortimentet i global kampanj

Publicerad: 24 mars 2021, 12:35

Med budskapet ”With the future in mind” vill Lindex förtydliga varumärkets hållbarhetslöfe.

Ämnen i artikeln:

LindexKampanjPR-kampanjReklamkampanjHållbarhet

ART

Andreas Rågsjö Thorell

andreas.thorell@resume.se


I morgon lanserar Lindex en ny babykampanj och en varumärkesfilm som går ut på 18 marknader. Budskapet ”With the future in mind” ska lyfta fram att varumärket tänker på framtiden i babyklädernas funktioner och materialval där hela sortimentet är tillverkade av hållbara material som ekologisk bomull eller återvunna material.

Liksom andra klädkedjor arbetar varumärket med för att förlänga klädernas livslängd. Bland annat genom en extra rad knappar i grenen på bodies eller vikbara muddar, som gör att plagget kan växa en storlek.

Filmen kommer att synas bland i sociala medier.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Arbetsgupp

AD Susanne Björkdahl

Copy Maja Frendberg

Projektledare Eva-Lena Hedin Khalil

Produktionsledare Ann-Sofi Blom

Stylist Emma Tellefsen

Produktionsbolag Naive

Director Malin Ingrid Johansson

DoP Axel Pettersson

 

 

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev