Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

måndag14.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Little Jinders Elitloppsshow gör comeback

Publicerad: 26 maj 2021, 12:15

Foto: Adrian Pehrson

Förra året satsade ATG, Gullers Grupp och Rodolfo på en travshow med nyblivna entusiasten Little Jinder i programledarstolen. Formatet blev en succé och i år utökar de satsningen.


Ämnen i artikeln:

Little JinderATGGullers Grupp

När pandemin förra våren satte stopp för de allra flesta idrottsaktiviteter var det många som för första gången började titta och spela på trav. För att locka den nya och inte lika insatta målgruppen satsade ATG tillsammans med Gullers Grupp och Rodolfo inför förra årets Elitlopp på ett lite annorlunda tv-format. Artisten Little Jinder, som sedan tidigare uttryckt sitt nyfunna intresse för trav, rekryterades som programledare och Jinders Travhörna var född. I det fem timmar långa programmet figurerade redan inbitna traventusiaster som Kikki Danielsson och Fredrik Wikingsson och nykomlingar som komikern Nisse Hallberg. Programmet hyllades av bland andra Travrondens krönikör Rickard Hansson och prisades i både Månadens kampanj och Swedish Content Awards.

På söndag är det dags för 2021 års Elitlopp, och i år skalar ATG, Gullers och Rodolfo upp satsningen kring formatet. Redan på fredag kan travintresserade bege sig till restaurang Lykke vid Nytorget i Stockholm för att få höra Little Jinder snacka trav med andra oväntade entusiaster. Samma sak sker på lördag. På söndag återvänder de till studion där de snackar upp Elitloppet. Själva sändningen har dock bantats ned till 1,5 timme. 

– Det känns fett nervöst. Dels för att jag kastade mig in i något helt nytt förra året, något som jag inte visste hur det skulle bli. Nu när jag gjort det en gång vill jag göra det ännu bättre, säger Little Jinder i ett pressmeddelande.

– Det känns spännande att växla upp i år. Little Jinder är ett bra bevis på att trav är för alla, inte bara de mest initierade. Vi hoppas att fler ska upptäcka tjusningen med travsporten, säger Camilla Filipsson, head of external communication på ATG. 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.