Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Livsviktiga prylar i centrum i årets Faktum-kalender

Publicerad: 10 November 2020, 13:47

Foto: Press

12 prylar, 12 historier och 12 månader. Så sammanfattas temat i tidningen Faktums kommande kalender, framtagen av reklambyrån Volt.


Ämnen i artikeln:

VoltFaktum

Drygt ett år har gått sedan reklambyrån Volt klev in som gatutidningen Faktums nya byrå, ett samarbete som bland annat resulterat i årets kalender som tagits fram under temat ”Om jag hade stålar”

Även inför 2021 har Volt tagit fram Faktums kalender, som denna gång kretsar kring prylarna som krävs för att överleva på gatan. 12 Faktum-försäljare har fått välja ut var sin pryl, med kravet att den kan betyda skillnaden mellan liv och död. Det rör sig bland annat om en telefon, en penna och torktumlarludd. Till varje sak finns även en berättelse från säljaren. 

– I tider som dessa, gäller det att vara förberedd. Och ingen vet bättre än Faktums försäljare vad som krävs för att överleva både kris och vardag. I den här kalendern får vi ta del av försäljarnas livserfarenheter och vilka tolv grejer som är viktigast i deras överlevnadskit. Oavsett var du befinner dig, oavsett när, säger Sarah Britz, chefredaktör på Faktum, i ett pressmeddelande. 

Kalendern kommer att säljas både på gatan och digitalt. Hälften av intäkterna går till försäljaren. 

– Med 2021 års kalender ville vi förmedla vad som skapar överlevnad, utöver självklarheter som mat, värme och vatten. Det är en hyllning till försäljarna och allt som får dem att klara dagen, säger Lars Jansson, art director på Volt.

 

Foto: Press

Arbetsgrupp

Foto:

Bisse Bengtsson

Fotoassistent: Nigel Perry

Styling:

Sophia Bratt

Faktum:

Peter Kronvall, VD

Sarah Britz, Chefredaktör

Anna-Lisa Gustavii, Marknads- och eventansvarig

 

Volt:

Art Directors: Lars Jansson, Molly Rennéus

Copywriters: Elisabet Fischer, Kristoffer Wernald, Daniel Jakobsson

Projektledare: Jenny Meckbach Sehlstedt

Produktionsledare: Susanna Svedjeholm

PR: Martina Larsson

Planner: Rebecka Gustafson

Originalare: Åsa Stjärnquist

Retusch: Staffan Kjellvestad

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltFaktum

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.