Kampanj
Ljudboksjätten satsar på ”storytelling om storytelling”
Publicerad: 20 april 2021, 11:05
Foto: Press
En ny global varumärkeskampanj framtagen av B-Reel ska få fler att bygga en emotionell koppling till Storytel.
Med viskningar och intima bildutsnitt ska Storytel berätta vad företaget står för och samtidigt bygga en emotionell koppling till varumärket på mogna marknader. Den globala varumärkeskampanjen går under namnet ”This is Storytel” och beskrivs som viktig för företagets fortsatta expansion. Inom tre år väntas det svenska ljudboksföretaget etableras i ett 20-tal nya länder.
– Storytelling är ett grundläggande behov för oss människor. Det är universellt, tidlöst och emotionellt. Storytels uppgift i världen bygger på just detta – överföringen av känslor och idéer från en till annan, på ett sätt som passar våra moderna liv och som är unikt i sin intima form, säger Kajsa Berthammar, global varumärkeschef på Storytel, i ett pressmeddelande.
Kampanjen är framtagen av B-Reel och producerad av Aspekt.
– Kampanjen i tre ord blir ”storytelling om storytelling”. Vi ville låta känslorna som berättelser skapar ta plats, och visa upp den rikedom av intryck som lyssnaren ges genom ett enkelt uttryck: från mun till öra, säger Zack McDonald, executive creative director på B-Reel.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Kund: Storytel
Kajsa Berthammar, global varumärkeschef
Candice Madrid-Dahlqvist, design manager
Sara Waldestam, campaign planner
Byrå: B-Reel
Agency Producer: Peter Sarhammar, Always Frank
Produktionsbolag: Aspekt
Regissör: Daniel Eskils
Executive Producer: Liz Dussault
Producer: Sofia Björkman
Director of Photography: Sophia Olsson
Post production: Tint
Musik: Gustav Karlström
Sound: Anton Ahlberg, Redpipe
Animation: Bengt-Anton Runsten