Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Ljudboksjätten satsar på ”storytelling om storytelling”

Publicerad: 20 april 2021, 11:05

Foto: Press

En ny global varumärkeskampanj framtagen av B-Reel ska få fler att bygga en emotionell koppling till Storytel.


Ämnen i artikeln:

StorytelB-reelVarumärke

Med viskningar och intima bildutsnitt ska Storytel berätta vad företaget står för och samtidigt bygga en emotionell koppling till varumärket på mogna marknader. Den globala varumärkeskampanjen går under namnet ”This is Storytel” och beskrivs som viktig för företagets fortsatta expansion. Inom tre år väntas det svenska ljudboksföretaget etableras i ett 20-tal nya länder. 

– Storytelling är ett grundläggande behov för oss människor. Det är universellt, tidlöst och emotionellt. Storytels uppgift i världen bygger på just detta – överföringen av känslor och idéer från en till annan, på ett sätt som passar våra moderna liv och som är unikt i sin intima form, säger Kajsa Berthammar, global varumärkeschef på Storytel, i ett pressmeddelande.  

Kampanjen är framtagen av B-Reel och producerad av Aspekt. 

– Kampanjen i tre ord blir ”storytelling om storytelling”. Vi ville låta känslorna som berättelser skapar ta plats, och visa upp den rikedom av intryck som lyssnaren ges genom ett enkelt uttryck: från mun till öra, säger Zack McDonald, executive creative director på B-Reel.

Arbetsgrupp

Kund: Storytel

Kajsa Berthammar, global varumärkeschef

Candice Madrid-Dahlqvist, design manager

Sara Waldestam, campaign planner

 

Byrå: B-Reel

Agency Producer: Peter Sarhammar, Always Frank

 

Produktionsbolag: Aspekt

Regissör: Daniel Eskils

Executive Producer: Liz Dussault

Producer: Sofia Björkman

Director of Photography: Sophia Olsson

Post production: Tint 

Musik: Gustav Karlström

Sound: Anton Ahlberg, Redpipe

Animation: Bengt-Anton Runsten

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

StorytelB-reelVarumärke

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.