Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 4 mars 2020, 08:26
Kampanjen är framtagen i samarbete med Wenderfalck.
Reklamfilmer blir bara kortare och kortare. Och redan innan reklambranschen knäckt koden för Youtubes sex sekunder långa bumperads tar Wenderfalck och Logitech ytterligare ett kliv genom att släppa en millisekund lång reklamfilm.
Tanken med reklamfilmen är att visa på hur snabb responstid Logitechs gamingprodukter har, något spelvärlden lägger stor vikt vid.
– Våra trådlösa gamingprodukter har en responstid på en millisekund. Eftersom det är svårt att förstå hur snabbt det faktiskt är, och att dagens datorskärmar inte riktigt hänger med, löste vi problemet genom att skapa en film som bara kan ses i super slow motion, säger Carl Lehmann, marketing manager gaming på Logitech.
För att aktivera kampanjen kommer Logitech och Wenderfalck att genomföra en skattjakt tillsammans med fyra nordiska gamingprofiler – YZNB, Eeddplays, Madsengaming och Chriswippit. Skattjakten går ut på att profilerna kommer gömma olika versioner av den en millisekund långa reklamfilmen i sina Youtube- och Twitch-streams. I de gömda reklamfilmerna döljer sig bokstäver som till slut bildar ett lösenord till en kampanjsajt där de kan vinna olika Logitechprodukter.
– Klassiskt reklamgrepp att dramatisera produktfördelen på. Då människors attention span börjar närma sig nollpunkten passar det nu utmärkt med en millisekunds lång film, säger Petter Rudwall, CD på Wenderfalck.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Kund: Logitech
Carl Lehmann, Marketing Manager Gaming
Byrå: Wenderfalck
Urban Wirdheim Copy
Ellie Ekström AD
Adam Radi AD
Joel Klasén Graphic designer
Petter Rudwall CD
Jonas Axblom Social media
Sebastian Andersson Media specialist
Hugo Rückert PR
Jens Elfsberg Key account
Sofia Göthlin Producer
3D Design: Studio Taktil
Elias Klingén
Gustav Larsson
Ljuddesign: Flickorna Larsson
Webbutveckling: Peter Simonsson