Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Logitech släpper världens kortaste reklamfilm

Publicerad: 4 Mars 2020, 08:26

Kampanjen är framtagen i samarbete med Wenderfalck.


Ämnen i artikeln:

LogitechWenderfalck

Reklamfilmer blir bara kortare och kortare. Och redan innan reklambranschen knäckt koden för Youtubes sex sekunder långa bumperads tar Wenderfalck och Logitech ytterligare ett kliv genom att släppa en millisekund lång reklamfilm.

Tanken med reklamfilmen är att visa på hur snabb responstid Logitechs gamingprodukter har, något spelvärlden lägger stor vikt vid.

– Våra trådlösa gamingprodukter har en responstid på en millisekund. Eftersom det är svårt att förstå hur snabbt det faktiskt är, och att dagens datorskärmar inte riktigt hänger med, löste vi problemet genom att skapa en film som bara kan ses i super slow motion, säger Carl Lehmann, marketing manager gaming på Logitech.

För att aktivera kampanjen kommer Logitech och Wenderfalck att genomföra en skattjakt tillsammans med fyra nordiska gamingprofiler – YZNB, Eeddplays, Madsengaming och Chriswippit. Skattjakten går ut på att profilerna kommer gömma olika versioner av den en millisekund långa reklamfilmen i sina Youtube- och Twitch-streams. I de gömda reklamfilmerna döljer sig bokstäver som till slut bildar ett lösenord till en kampanjsajt där de kan vinna olika Logitechprodukter.

– Klassiskt reklamgrepp att dramatisera produktfördelen på. Då människors attention span börjar närma sig nollpunkten passar det nu utmärkt med en millisekunds lång film, säger Petter Rudwall, CD på Wenderfalck.

Arbetsgrupp

Kund: Logitech 

Carl Lehmann, Marketing Manager Gaming 

Byrå: Wenderfalck 

Urban Wirdheim Copy

Ellie Ekström AD

Adam Radi AD

Joel Klasén Graphic designer

Petter Rudwall CD

Jonas Axblom Social media

Sebastian Andersson Media specialist

Hugo Rückert PR

Jens Elfsberg Key account

Sofia Göthlin Producer

3D Design: Studio Taktil

Elias Klingén 

Gustav Larsson

Ljuddesign: Flickorna Larsson

Webbutveckling: Peter Simonsson 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

LogitechWenderfalck

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.