Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 19 december 2019, 11:10
Greta Thunberg och den internationella rörelsen Fridays for future går ut med en sociala medier-kampanj.
Greta Thunberg och den internationella rörelsen Fridays for future har haft ett genomslag som andra lobbyister bara kan drömma om. Så sent som häromveckan utsåg magasinet Time Greta Thunberg till ”Person of the year”, en utmärkelse som går till den person som tidningen anser haft störst inflytande över världens utveckling under det gångna året.
Nu går Fridays for future ut med sin första reklamkampanj, framtagen av byrån FF Los Angeles. I kampanjen, som kommer att gå i sociala medier, har byrån tagit fasta på gamla affischer som skulle locka turister till Zermatt, Queensland, Kalifornien och Venedig. I de nya tappningarna har Kaliforniens solblekta stränder bytts ut mot skogsbränder, Zermatts pudersnö mot barmark, Queenslands korallrev mot ett dött hav och Venedigs kanaler mot översvämning. Tanken är att affischerna ska illustrera hur den globala uppvärmningen påverkar lokalsamhällen och attraktiva turistmål.
Agency : FF Los Angeles
Client: Fridays For Future
Title of ad: Local Warming
Chief Creative Officers: Fred & Farid
Agency Supervisor: Jules Chaffiotte
Creative Director: Chelsea Steiger
Art Director & Illustrator: Radouane Guissi