Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag10.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Lokal i stället för global uppvärmning – Fridays for future släpper reklamkampanj

Publicerad: 19 December 2019, 11:10

Greta Thunberg och den internationella rörelsen Fridays for future går ut med en sociala medier-kampanj.


Ämnen i artikeln:

Fridays for futureGreta Thunberg

Greta Thunberg och den internationella rörelsen Fridays for future har haft ett genomslag som andra lobbyister bara kan drömma om. Så sent som häromveckan utsåg magasinet Time Greta Thunberg till ”Person of the year”, en utmärkelse som går till den person som tidningen anser haft störst inflytande över världens utveckling under det gångna året.

Nu går Fridays for future ut med sin första reklamkampanj, framtagen av byrån FF Los Angeles. I kampanjen, som kommer att gå i sociala medier, har byrån tagit fasta på gamla affischer som skulle locka turister till Zermatt, Queensland, Kalifornien och Venedig. I de nya tappningarna har Kaliforniens solblekta stränder bytts ut mot skogsbränder, Zermatts pudersnö mot barmark, Queenslands korallrev mot ett dött hav och Venedigs kanaler mot översvämning. Tanken är att affischerna ska illustrera hur den globala uppvärmningen påverkar lokalsamhällen och attraktiva turistmål.

Arbetsgrupp

Agency : FF Los Angeles

Client: Fridays For Future

Title of ad: Local Warming

Chief Creative Officers: Fred & Farid

Agency Supervisor: Jules Chaffiotte

Creative Director: Chelsea Steiger

Art Director & Illustrator: Radouane Guissi

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.