Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Loreens nya låt går bara att lyssna på i Lexus

Publicerad: 31 mars 2022, 09:57

När nya Lexus NX lanseras i Sverige under våren har varumärket tagit fram en kommunikationsplattform tillsammans med The&Partnership Nordics som handlar om hur det känns att åka i en Lexus. I kampanjen släpper Loreen sin helt nya låt ”Neon lights” exklusivt tillsammans med Lexus.


Ämnen i artikeln:

LexusThe&PartnershipNyheter

Från kampanjstart 31 mars går det bara att lyssna på Loreens nya singel Neon lights antingen vid en provkörning av nya Lexus NX eller vid besök hos en av Sveriges Lexus-återförsäljare.

Kampanjen rullas bland annat ut hos Lexus återförsäljare, på streamingtjänster, i sociala medier och radio. I samband med lanseringen av Loreens låt släpps även en reklamfilm som producerad av Tarot Pictures med regi av Daniel Eskils. I filmen får vi se hur Loreen kliver in i en drömvärld av magisk realism. Hon vaknar sedan till och märker att de känslor som hon fick i baksätet på nya Lexus NX tog med henne på en resa i hennes inre. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Lexus

Anders Drakenberg, Marknadschef

THE&PARTNERSHIP NORDICS

Jessica Stiller, Account Manager

Timo Orre, Creative Director

Sebastian Kamp, Art Director

Arvid Ahnström, Copywriter

Geir Florhaug, Art Director

Herman Winger Ramm, Copywriter

Orange blue supervision

Christian Blad, Music Supervisor

Olle Dahlqvist

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

LexusThe&PartnershipNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.