Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Lyko skapar synthig och lekfull drömvärld i nya kampanjen

Publicerad: 25 augusti 2021, 08:58

Honesty släpper nya, skruvade, filmer för Lyko under konceptet ”Your Beauty Playground”.


Ämnen i artikeln:

HonestyLyko

Med budskapet ”Lek loss till 55 000 skönhetsprodukter” visar filmerna hur Lykos produkter erbjuder konsumenten att använda fantasin gränslöst i sina skönhetsrutiner framför spegeln.

Med tonvikt på e-handel har Lyko från start valt att gasa under pandmemin och trappat upp sina medieinvesteringar, vilket fick intäkterna online att växa med 99 procent under andra kvartalet 2020.

Utvecklingen har fortsatt under 2021. Under andra kvartalet i år steg omsättningen med 21,2 procent till 528,5 miljoner kronor.

Marknadschefen Kalle Eliasson anser att styrkan i  Honestys koncept ligger i att man håller sig disciplinerat kring några få utvalda byggstenar som gör att varumärket kan variera resten på ett lekfullt sätt.

– Vi ser extremt hög avsändaridentifikation i våra mätningar trots att vi leker och förändrar oss kraftigt mellan kampanjerna och det följer sedan med hela vägen ned till köpintention och försäljning. Det har varit otroligt kul att ta del av de här mätningarna, säger Kalle Eliasson, marknadschef på Lyko i en kommentar. 

Honestys vd Walter Naeslund ser en utveckling där kommunikation har flyttat fokus från liking och storytelling till igenkänning och design. Lykos senaste kampanj exemplifierar trenden.

–  Designsystemet vi har skapat här ger oss förutsättningar att leka loss och uttrycka ’skönhet ska vara kul’ på många olika sätt utan att tappa igenkänning. Den här gången handlar det som en drömvärld med synthiga 80-talsvibbar och nästa gång kommer det vara någonting helt annat. Lek handlar ju trots allt om intuition och oförutsägbarhet och det tänker vi fortsätta bjuda på, säger Walter Naeslund, vd på Honesty och Mission to Mars i en kommentar. 

Kampanjen är framtagen och producerad av Honesty och Amore (Mission to Mars) går i ett brett urval av medier med start vecka 34.

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

HonestyLyko

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News