Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Lynk & Co:s nya kampanj visar mobilitet i ny tappning

Publicerad: 29 juni 2021, 08:32

Med den nya kampanjen ”Not a car” ställer sig Lynk & Co frågan: När är en bil inte en bil?


Ämnen i artikeln:

KampanjReklamfilm

Bilvarumärket Lynk & Co lanserades i Europa hösten 2020 tillsammans med kampanjen ”96 %”. I den lyfte bolaget möjligheterna att använda bilar mer effektivt, skapa communities och göra mobilitet mer hållbar. 

Nu lanseras en uppföljning i form av en kampanj under namnet ”Not a car”, där Lynk & Co vill visa på hur man svarar på behovet av nytänkande och erbjuder flexibel mobilitet för en modern livsstil. I reklamfilmen frågar sig Lynk & Co när en bil inte är en bil, och visar på sådant som trotsar den traditionella upplevelsen av en bil. 

– Not a Car-kampanjen är nästa steg för Lynk & Co när vi förverkligar den här djärva idén. Vi är glada över att ha fått jobba tillsammans med några enastående kreatörer för att ge liv åt Not a Car-kampanjen, och vi ser så mycket fram emot att få dela vår vision av framtidens mobilitet med världen, säger Robin van der Kaa, head of creative på Lynk & Co, i ett pressmeddelande. 

Både ”96 %” och ”Not a car” är regisserade av Caroline Koning och framtagna i samarbete med den internationella kreativa byrån Halal.

 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjReklamfilm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.