Kampanj
M&C Saatchi gör kampanj för färg – helt i svartvitt
Publicerad: 27 maj 2020, 11:45
Bild från M&C Saatchis nya kampanj för Alcro.
Foto: Press
Med en svartvit kampanj vill Alcro få oss att tänka färg – och inte kulör – först.
Nu släpper färgtillverkaren Alcro en ny reklamfilm under konceptet ”För oss som ser skillnad”. Kampanjen är framtagen av fullservicebyrån M&C Saatchi, som valt en något okonventionell väg för färgreklam. Genom att producera reklamen helt i svartvitt hoppas de på att flytta fokus till färgens kvalitét, snarare än utseendet.
– De flesta lägger ner mycket tid på att välja kulör till sin fasad – men knappt någon alls när det kommer till att välja färgtillverkare. Vi vill lyfta att det viktigaste valet inför ett ommålningsprojekt är just det; färgen – inte kulören, säger Olivera Nivlin, brand manager på Alcro, i ett pressmeddelande.
Kampanjen kommer att synas i TV4 play, på Youtube och i sociala medier.
Om kampanjen
Kreativ byrå: M&C Saatchi
SoMe och Content: M&C Saatchi
Produktionsbolag: Always Will
Regi: Anders Jedenfors
Mediabyrå: Carat
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.