fredag24 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

M&C Saatchi gör kampanj för färg – helt i svartvitt

Publicerad: 27 maj 2020, 11:45

Bild från M&C Saatchis nya kampanj för Alcro.

Foto: Press

Med en svartvit kampanj vill Alcro få oss att tänka färg – och inte kulör – först.

Ämnen i artikeln:

AlcroM&C Saatchi

Julia V. Caesar

julia.v.caesar@resume.se


Nu släpper färgtillverkaren Alcro en ny reklamfilm under konceptet ”För oss som ser skillnad”. Kampanjen är framtagen av fullservicebyrån M&C Saatchi, som valt en något okonventionell väg för färgreklam. Genom att producera reklamen helt i svartvitt hoppas de på att flytta fokus till färgens kvalitét, snarare än utseendet. 

– De flesta lägger ner mycket tid på att välja kulör till sin fasad – men knappt någon alls när det kommer till att välja färgtillverkare. Vi vill lyfta att det viktigaste valet inför ett ommålningsprojekt är just det; färgen – inte kulören, säger Olivera Nivlin, brand manager på Alcro, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen kommer att synas i TV4 play, på Youtube och i sociala medier.

Om kampanjen

Kreativ byrå: M&C Saatchi

SoMe och Content: M&C Saatchi

Produktionsbolag: Always Will

Regi: Anders Jedenfors

Mediabyrå: Carat

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev