Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

M&C Saatchi och Part nya globala partners till Wasa bröd

Publicerad: 26 Mars 2021, 10:08

De två byråerna ska hjälpa världens största knäckebrödsföretag att synliggöra sitt hållbarhetsarbete.


Ämnen i artikeln:

M&C SaatchiWasa BrödPart Projects

M&C Saatchi och Part projects blir Wasa bröds nya globala partners för pr och aktivering. Fokus i arbetet kommer att ligga på att uppmärksamma företagets arbete på hållbarhetsområdet. Wasa bröd är världens största knäckebrödsproducent vars produkter säljs på 40 marknader. 

– Det här en är mycket spännande och viktig resa för Wasa Bröd, så vi är mycket glada över att få göra den tillsammans med M&C Saatchi och Part Projects. De stod verkligen ut i upphandlingen i sin gemensamma pitch med sin erfarenhet och expertis inom hållbarhet men även de kreativa tankarna och aktiveringarna, säger Jakob Edman, global senior marketing manager på Wasa bröd.

Papprena skrevs på i julas och den första kampanjen, ”Framtidens frukost”, har redan lanserats. De senaste veckorna har Wasa anordnat samtal i sociala medier på temat och i dag släpps fyra Youtube-filmer om klimatvänliga frukostar. Medverkar i filmerna gör matprofilerna Siri Barje, Paul Svensson, Agnes Larsson Stormgaard och Zeina Mourtada.

– Man brukar ju säga att frukosten är dagens viktigaste mål. Och eftersom 70 % äter samma frukost merparten av veckans dagar – enligt researchen vi gjorde med Wasa bröd och Novus – så blir frukosten ett superviktigt mål även ur ett klimatperspektiv. Byter man ut en del av frukosten mot något bättre så gör det stor skillnad på sikt. Det var utgångspunkten när vi tog fram idén, säger Linda Elers, creative director och partner på M&C Saatchi.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.