Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Magin med dörrar lyfts fram av Daloc

Publicerad: 9 december 2020, 13:51

Enkel men förbisedd insikt bakom Ehrenstråhle första kampanj för dörrtillverkaren Daloc.


Ämnen i artikeln:

EhrenstråhleDaloc

Det mest uppenbara är ofta det vi tänker minst på. Som att dörrar fyller fler fler funktioner än en. Det är den enkla insikten som döljer sig bakom Ehrenstråhles senaste kampanj för dörrtillverkaren Daloc. 

– Många vet i dag att man bor tryggt och trivsamt bakom en säkerhetsdörr från Daloc. Men det är få som vet att även de dörrar vi tillverkar för skolor, äldreboende, arenor, hotell för att nämna några också har ett viktigt syfte. Det är det som skiljer dem från andra dörrar, säger Tomas Fröjd, marknadskommunikationschef på Daloc.

”Doors with a purpose” är den första kampanjen i samarbetet mellan Daloc och Ehrenstråhle och kommer att gå i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Nederländerna. Kampanjen är producerad av B-Reel Films och regisserad av erkände Mikael Marcimain.

– I filmerna följer vi människor som på olika sätt påverkas av dörrar. Målet är att slå an en mänsklig och känslomässig sträng och krydda med en gnutta humor, säger Andreas Köster, projektledare på Ehrenstråhle.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Daloc

Tomas Fröjd, Marknadskommunikationschef

Reklambyrå: Ehrenstråhle

Kreatörer: Markus Bjurman och Per Westin

Projektledare: Andreas Köster

Strateg: Mats Brun

Produktionsledare: Åsa von Yxkull

Graphic designer: Susanne Åström, Satany Dougouz, Lars Carlsson

Byråproducent: John Hichens, House

Produktionsbolag: B-Reel Films

Regissör: Mikael Marcimain

Fotograf: Dan Sjunnesson, Studio CA

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

EhrenstråhleDaloc

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.