Kampanj
Magin med dörrar lyfts fram av Daloc
Publicerad: 9 december 2020, 13:51
Enkel men förbisedd insikt bakom Ehrenstråhle första kampanj för dörrtillverkaren Daloc.
Det mest uppenbara är ofta det vi tänker minst på. Som att dörrar fyller fler fler funktioner än en. Det är den enkla insikten som döljer sig bakom Ehrenstråhles senaste kampanj för dörrtillverkaren Daloc.
– Många vet i dag att man bor tryggt och trivsamt bakom en säkerhetsdörr från Daloc. Men det är få som vet att även de dörrar vi tillverkar för skolor, äldreboende, arenor, hotell för att nämna några också har ett viktigt syfte. Det är det som skiljer dem från andra dörrar, säger Tomas Fröjd, marknadskommunikationschef på Daloc.
”Doors with a purpose” är den första kampanjen i samarbetet mellan Daloc och Ehrenstråhle och kommer att gå i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Nederländerna. Kampanjen är producerad av B-Reel Films och regisserad av erkände Mikael Marcimain.
– I filmerna följer vi människor som på olika sätt påverkas av dörrar. Målet är att slå an en mänsklig och känslomässig sträng och krydda med en gnutta humor, säger Andreas Köster, projektledare på Ehrenstråhle.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Uppdragsgivare: Daloc
Tomas Fröjd, Marknadskommunikationschef
Reklambyrå: Ehrenstråhle
Kreatörer: Markus Bjurman och Per Westin
Projektledare: Andreas Köster
Strateg: Mats Brun
Produktionsledare: Åsa von Yxkull
Graphic designer: Susanne Åström, Satany Dougouz, Lars Carlsson
Byråproducent: John Hichens, House
Produktionsbolag: B-Reel Films
Regissör: Mikael Marcimain
Fotograf: Dan Sjunnesson, Studio CA