tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Magin med dörrar lyfts fram av Daloc

Publicerad: 9 december 2020, 13:51

Enkel men förbisedd insikt bakom Ehrenstråhle första kampanj för dörrtillverkaren Daloc.

Ämnen i artikeln:

BBDO NordicsDaloc

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Det mest uppenbara är ofta det vi tänker minst på. Som att dörrar fyller fler fler funktioner än en. Det är den enkla insikten som döljer sig bakom Ehrenstråhles senaste kampanj för dörrtillverkaren Daloc. 

– Många vet i dag att man bor tryggt och trivsamt bakom en säkerhetsdörr från Daloc. Men det är få som vet att även de dörrar vi tillverkar för skolor, äldreboende, arenor, hotell för att nämna några också har ett viktigt syfte. Det är det som skiljer dem från andra dörrar, säger Tomas Fröjd, marknadskommunikationschef på Daloc.

”Doors with a purpose” är den första kampanjen i samarbetet mellan Daloc och Ehrenstråhle och kommer att gå i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och Nederländerna. Kampanjen är producerad av B-Reel Films och regisserad av erkände Mikael Marcimain.

– I filmerna följer vi människor som på olika sätt påverkas av dörrar. Målet är att slå an en mänsklig och känslomässig sträng och krydda med en gnutta humor, säger Andreas Köster, projektledare på Ehrenstråhle.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Daloc

Tomas Fröjd, Marknadskommunikationschef

Reklambyrå: Ehrenstråhle

Kreatörer: Markus Bjurman och Per Westin

Projektledare: Andreas Köster

Strateg: Mats Brun

Produktionsledare: Åsa von Yxkull

Graphic designer: Susanne Åström, Satany Dougouz, Lars Carlsson

Byråproducent: John Hichens, House

Produktionsbolag: B-Reel Films

Regissör: Mikael Marcimain

Fotograf: Dan Sjunnesson, Studio CA

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev