Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Magisk stämning när Åkestam Holst ska få svenskar att välja Postnord i jul

Publicerad: 23 november 2021, 09:23

Med kampanjen ”En magisk jul. På väg till dig” ska Postnord få varumärket mer omtyckt och öka förtroendet bland allmänheten.


Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPostnord

Tidningsrubriker om paketkaos börjar bli lite av en jultradition i Sverige. Inför julen väntas svenskarna köpa varor på nätet för över 11 miljarder kronor, enligt E-handelsbarometern. Det är en ökning med åtta procent från rekordjulen förra året.

Under 2010-talets sista år utvecklades kritiken mot Postnord till en folklig vrede, men under det senaste året har stormen lugnat ned sig. Inför julen 2021 har Postnord tagit in flera tusen extra medarbetare, ökar antalet leveranser och sorterar paket även under helger.

Med julen på ingång lanserar Åkestam Holst en ny varumärkeskampanj under konceptet ”På väg till dig”. Syftet är att få fler att välja Postnord som paketleverantör under julhandeln, genom att göra bolaget mer omtyckt och öka allmänhetens förtroende för varumärket. 

– Kampanjen ”En magisk jul. På väg till dig.” tar fasta på insikten att vi på Postnord är möjliggörarna i bakgrunden som hjälper svenska folket att skapa sig en magisk jul, genom att leverera miljontals julklappar och julkort. Men också att vi underlättar för folk i julstressen genom att erbjuda smidiga och smarta leveransalternativ, säger Postnords marknadschef Astrid Odell i ett pressmeddelande. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-inställningar.

Innehåll: https://player.vimeo.com/video/648502607

Art directorn Caroline Andersson kommenterar:

– Med denna kampanj ville vi verkligen försöka ta fasta på det magiska med julen, och allt som hör julen till. I film har vi valt att dramatisera ett barns förväntan kring jultomten och julafton medan övriga enheter utmanar den mer traditionella bilden av julen. Genom att utgå från klassiska julkortsmanér har vi skapat en serie av till synes välbekanta och tidlösa motiv men med en modern twist där PostNord har en naturlig och självklar roll. 

Kampanjen startar den 22 november och kommer att gå brett i TVC/OLV, bio, OOH/DOOH, print, SoMe/digitalt, radio och SEM fram till juldagen. 

 

Arbetsgrupp

PostNord:

Astrid Odell

Sara Wiberg

 

Åkestam Holst NoA:

Kreatörer: Caroline Andersson, Johan Landin, Filip Laurent, Jaqueline Hellstedt, Stephanie Moradi

Projektledare: Fredrik Burman, Lina Engler, Jenny Kaiser

Strateg: Patrik Lundberg

Produktionsledare: Linda Bryttmar

Filmproducent: Leila Widgren

 

Produktionsbolag Bleck Film 

Regissör: Tobias Granström

Executiv Producent: Josefin Kollberg

Producent: Sofia Swahn

DoP: Lasse Frank

Produktionsledare: Mårten Melinder

Klippare: Simon Pontén

Grade: Oskar Larsson, Tint

Ljud: Calle Buddee Roos, Ponytail

Online och VFX: Wille Rising

Music supervisor: Macke Bergkvist, Super Circus 

Kompositör: Gustav Karlström

Serviceproduktion: Family Film 

 

Produktionsbolag: BKRY NoA

 

Radioproduktionsbolag: Flickorna Larsson 

 

Illustratör: Fredrik Swahn

 

Mediebyrå: OMD – Johan Kalm

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Åkestam HolstPostnord

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.