Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 9 Mars 2020, 09:30
Majblomman är inte längre det enda alternativet för de som vill dryga ut klasskassan.
Länge var Majblomman det enda alternativet för skolklasser som ville tjäna in lite extra pengar till klasskassan eller för elever som ville dryga ut veckopengen. Sedan många år har de dock fått konkurrens från alltifrån kalsonger till salami.
I sin nya reklamkampanj, framtagen av Futerra, försöker Majblomman profilera sig mot alternativen och samtidigt visa på att de är smidigare att jobba med än andra.
– Med den här filmen hoppas jag att alla mina fellow klassföräldrar tillsammans med Majblomman krokar arm med lärarna och anmäler klassen dit i stället för att kränga korv eller strumpor. Jag har själv varit föräldern med barn som säljer toapapper, det är rätt ansträngande säger Maria Starck på Futerra och fortsätter, barnen som säljer majblommor är samtidigt med och bygger ett starkare samhälle för alla, precis som en annan känd barnrörelse för klimatet.
Kampanjen kommer att gå i digitala medier fram till och med försäljningsstarten av Majblomman.
Kund: Majblommans Riksförbund
Filmbolag: Slutet är nära
Exekutiv producent: Alexandros Bakos
Producent: Petra Krigström Gentile
Regi: Jonas Hoo Soo Eriksson
Produktionsledare: Nima Krudtaa
Fotograf: Andre C. Lindholm
B foto: Max Dewoon
Regiassistent: Felix Hjertman Wester
Gaffer: Peter Övgård
El ass: Oskar Lundh
Ljud: Christian Svensson
Kostym: Anna Mungdee Wallmen
MUA: Lovisa Lunneborg
Scenograf: Jeimie Lisroth
Craft/runner: Ann Eriksson
Klippare: Alicia Lundahl
Musik: Christian Svensson och Jonas Hong Soo Eriksson
Ljud: Christian Svensson
Colorist: Jonatan Qvist