Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Majblomman vill profilera sig som den enda rimliga insamlingen

Publicerad: 9 Mars 2020, 09:30

Majblomman är inte längre det enda alternativet för de som vill dryga ut klasskassan.


Ämnen i artikeln:

FuterraMajblomman

Länge var Majblomman det enda alternativet för skolklasser som ville tjäna in lite extra pengar till klasskassan eller för elever som ville dryga ut veckopengen. Sedan många år har de dock fått konkurrens från alltifrån kalsonger till salami.

I sin nya reklamkampanj, framtagen av Futerra, försöker Majblomman profilera sig mot alternativen och samtidigt visa på att de är smidigare att jobba med än andra.

– Med den här filmen hoppas jag att alla mina fellow klassföräldrar tillsammans med Majblomman krokar arm med lärarna och anmäler klassen dit i stället för att kränga korv eller strumpor. Jag har själv varit föräldern med barn som säljer toapapper, det är rätt ansträngande säger Maria Starck på Futerra och fortsätter, barnen som säljer majblommor är samtidigt med och bygger ett starkare samhälle för alla, precis som en annan känd barnrörelse för klimatet.

Kampanjen kommer att gå i digitala medier fram till och med försäljningsstarten av Majblomman.

Arbetsgrupp

Kund: Majblommans Riksförbund

Filmbolag: Slutet är nära

Exekutiv producent: Alexandros Bakos 

Producent: Petra Krigström Gentile

Regi: Jonas Hoo Soo Eriksson

Produktionsledare: Nima Krudtaa

Fotograf: Andre C. Lindholm

B foto: Max Dewoon

Regiassistent: Felix Hjertman Wester

Gaffer: Peter Övgård

El ass: Oskar Lundh

Ljud: Christian Svensson

Kostym: Anna Mungdee Wallmen

MUA: Lovisa Lunneborg

Scenograf: Jeimie Lisroth

Craft/runner: Ann Eriksson

Klippare: Alicia Lundahl 

Musik: Christian Svensson och Jonas Hong Soo Eriksson

Ljud: Christian Svensson

Colorist: Jonatan Qvist

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

FuterraMajblomman

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.