Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Mäklarfirma gör parafras på valaffischer

Publicerad: 15 augusti 2022, 08:27

Annonserna från Nestor Fastighetsmäkleri.

Mäklarfirman Nestor Fastighetsmäkleri tar fasta på det stundade riksdagsvalet i en kampanj som hämtar sitt manér från klassiska valaffischer.


Ämnen i artikeln:

KampanjNyheter

För att sticka ut ur mängden på bostadsmarknaden lanserade Nestor Fastighetsmäkleri en ”valkampanj” i början på sommaren, för att på ett lekfullt sätt få fram sitt budskap samtidigt som man flörtar med det stundande riksdagsvalet 11 september. I ett pressmeddelande beskrivs hur mäklarfirman i en värld som fylls av allvarliga händelser, löften från politiker och orolig ekonomi ”vill sprida glädje genom sin marknadsföring”.

– Vi har ledsnat på de strömlinjeformade annonserna där det enbart skryts om slutpriser och framhålls de egna mäklarnas briljans. De faktorerna grundläggande och borde vara självklart för alla som arbetar med detta. Vi ville ha något som stack ut ur mängden och trängde igenom bruset, kommenterar Erik Bysell, Fastighetsmäklare på Nestor Fastighetsmäkleri. 

LÄS MER: Mjuk nationalism präglar politiska slogans 2022: ”Tio varianter av samma fras”

Kampanjen, som den Boråsbaserade digitala marknadsbyrån Adgrowth ligger bakom, har rullat på sociala medier sedan vecka 27 med fokus på områdena Vasastan och Norrmalm i Stockholm, med omnejd. Annonserna har enligt egna siffror hittills fått över 400 000 exponeringar och engagemanget bland publiken är högt. 

– Överallt ser man partiledarnas vallöften, budskap och kampanjer på stan. Det fick oss att fundera på hur det skulle se ut ifall budskapen var mindre allvarliga, och vilken effekt det skulle ge hos mottagaren. I samband med valspurten valde vi därför att skapa våra egna digitala valaffischer, men helt fria från politik, säger Petter Axell, marknadschef på Adgrowth, i pressmeddelandet. 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.