Kampanj
Malmö FF hyllar medlemmarna på matchtröjorna i ny kampanj
Publicerad: 13 april 2023, 09:46
I Edisens nya koncept för Malmö FF, ”Vem du än är”, står klubbens medlemmar i fokus. Bland annat har namnen på 60 av föreningens medlemmar broderats in på den nya matchtröjan från Puma.
I den allsvenska premiärmatchen förra helgen vann Malmö FF:s herrlag med 1–0 mot Kalmar FF hemma på ett fullsatt Eleda Stadion för att därefter slå Brommapojkarna med 2-1 i följande omgång. Och i lördags vann damlaget division 1- premiären borta mot IFK Göteborg med 3–1. Det var inte bara vinsterna som gav glädje under premiärmatcherna för lagets supportrar. Flera medlemmar i Malmö FF kunde dessutom se sina egna namn broderade på spelarnas matchtröjor från Puma.
De unika tröjorna är en del av Malmö FF:s koncept ”Vem du än är”, som har tagits fram av Edisen i nära samarbete med föreningens inhouseavdelning.
– Hemmatröjan för säsongen 2023 är vår lättaste matchtröja någonsin, och på en lätt tröja broderar vi det som väger tyngst: våra medlemmar, säger Anna Nordström-Carlsson, CCO och marknadschef på Malmö FF i ett pressmeddelande.
Sammanlagt har namnen på 60 medlemmar broderats in på tröjorna. Namnen lottades slumpmässigt och tröjorna bars vid både herr- och damlagets seriepremiärer.
Konceptet ”Vem du än är” lanserades tidigare i år genom en första kampanj i tv, radio, OOH och sociala medier. I kampanjen medverkar en flera olika personer med en sak gemensamt: kärleken till Malmö FF. I kampanjfilmen lyfts de himmelsblå färgerna och årets matchtröja till tonerna av låten ”KRKLN” med artisten Joy M’Batha från Malmö.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
– I en annars ganska grå värld lyser gemenskapen stark – speciellt den i supporterklubbar. Här spelar utseende, bakgrund, etnicitet eller ålder ingen roll. Det är kärleken för sporten som är viktigast. Vem du än är – är du en del av oss. Utifrån denna andemening skräddarsydde vi vårt visuella manér, där det himmelsblåa från matchtröjan är den enda färg vi ser tills alla unika individer samlas tillsammans med laget. Det är en stark och tydlig estetik som gör sig bra i både rörligt och stillbild, säger Simon Flack, regissör och art director på Edisen i en kommentar.
Arbetsgrupp
Malmö FF:
Anna Nordström-Carlsson, CCO och marknadschef
Niklas Strandquist, produktionsledare
Ola Gällstad, projektledare
Pierre Nordberg, medlemsansvarig och SLO
Edisen:
Kristofer Berg, strateg
Simon Flack, regissör och art director
Eva Due, projektledare
Sauro Mastio, producent
Jörgen Persson, DOP
Lucas Frisk Bergqvist, stillbildsfotograf
Malin France, produktionsledare