Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Malmö Reklambyrå hyllar kvinnor som tar plats i ett nytt samarbete

Publicerad: 3 Mars 2020, 12:27

Foto: Linus Morales

Malmö Reklambyrå lanserar sin första kampanj i ett nytt samarbete med varuhuset Hansa. I sitt första uppdrag väljer byrån att hylla kvinnor som tar plats.


I det nyetablerade samarbetet har Malmö Reklambyrå fått i uppdrag av att konstruera ett flertal kampanjer som ska framhäva varuhuset Hansas position inom mode, dryck och mat i Malmö. Som ett första steg i en mer långsiktig strategi, väljer byrån att lyfta fram kvinnor som tar plats. 

– Att män tar plats i det offentliga rummet är så självklart att det till och med har fått en egen benämning. Att kvinnor gör samma sak är inte lika vanligt. Så föddes idén till kampanjen, säger Paola Pellettieri, copywriter på Malmö Reklambyrå i ett pressmeddelande.  

Kampanjen kommer att framföras i form av podcasts, print, utomhusreklam samt i radio med ambition av att försöka locka tillbaka kunderna till centrala Malmö.

 – Vi vill ta upp kampen för en levande stadskärna. Därför har vi byggt om och genomfört en rad uppdateringar. När det var dags att kommunicera förändringarna blev valet Malmö Reklambyrå. Deras kreativa koncept är helt rätt för oss och för hur vi vill positionera Hansa, säger Johan Bladh, marknadschef på Hansa i ett pressmeddelande. 

 

Arbetsgrupp: 

 

Hansa: 

Johan Bladh, marknadschef Hansa 

Håkan Petersson, varuhuschef, Hansa

 

Malmö Reklambyrå:

Gustaf Hultberger, Creative Director 

Paola Pellettieri, Copywriter  

Mikael Ankermark, Art Director  

Tomas Nilsson, Art Director

Edvina Berg, Produktionsledare 

Petter Claesson, Strategi 

Linus Morales, fotograf

Pernilla Löfberg, stylist

Patrik Karlsson

Praktikant

patrik.karlsson@bbm.bonnier.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.