Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Malmöbolaget vill utmana Apple – satsar på global kampanj

Publicerad: 26 januari 2021, 13:50

Peder Sandberg är musiker och ljudtekniker på Earin.

Foto: Press

Nu släpper Malmöbolaget Earin en global kampanj, framtagen tillsammans med Grey Gothenburg. ”Det här är en hyllning till design och ingenjörskonst från Sverige”, säger Nicola Stockmann, managing director på Grey Gothenburg.


Ämnen i artikeln:

Kampanj

Hörlursbolaget Earin grundades 2015 i Malmö och har enligt egen utsago tagit fram världens första trådlösa in ear-hörlurar. Ambitionen är att slå uppåt mot några utav de största och mest etablerade varumärkena i världen. Till sin hjälp har de bland annat privatpersoner, som skänkt pengar via Kickstarter. 

I samband med att Earin nu släpper en ny modell på marknaden lanseras också en kampanj i namnet ”The Power of Small”. Titeln är en blinkning både till produkten, och till bolagets utmanarposition. I en rad filmer får tittaren möta både bolagets grundare och kunder. 

– Vi ville göra en kampanj om människorna som, mot alla odds, lyckades skapa en helt ny kategori inom ljud och teknik. Deras bakgrund och passion är vad ’The Power of Small’ har betytt för oss, säger Jacqueline Nuwame, marketing director på Earin, i ett pressmeddelande.

Kampanjen är framtagen tillsammans med Grey Gothenburg. Den kommer att synas i sociala medier, EDM's och Display Ads. 

– Det här är en hyllning till design och ingenjörskonst från Sverige och ett sätt att uppmärksamma de som stått bakom en banbrytande innovation – utan att nödvändigtvis ha fått den uppmärksamhet de faktiskt förtjänar, säger Nicola Stockmann, managing director på Grey Gothenburg.

Arbetsgrupp

Reklambyrå: Grey Gothenburg

Jesper Ståhl: Kreatör

Anders Wiberg: Art Director

Nicola Stockmann: Client Service Director

Filip Ericsson: Project Manager

 

Kund: Earin

Jacqueline: Marketing Director, Earin

 

Produktion:

New Presence

Producer: Deni Dimovski

 

Foto: Langfilm

DOP: Martin Lang

 

Mediabyrå: MediaCom 

Maria Nordström: Business Director

Bild 1/1  

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Kampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.