Kampanj
Mamma vet bäst när New Kin gör kampanj för energidryck
Publicerad: 12 maj 2023, 09:22
New Kin gör kampanj åt energidryckesbolaget Enat.
Foto: Pressbild
Energidryckesföretaget Enat lanserar ett nytt kommunikationskoncept och tar byrån New Kin till hjälp – och leker med etiopiska influenser.
New Kin ska hjälpa Energidryckesbolaget Enat att att bli ett dryckesimperium. Därför lanserar de nu ett kommunikationskoncept och en lanseringsaktivering av energidrycken med samma namn.
– Enat är resultatet av över två år av R&D för att ta fram den absolut bästa produkten, en process där vi vägrade kompromissa på kvalitet” säger Maher Salhi, medgrundare av Enat.
Konceptet “Mother says” tar avstamp ur en dryckeskategori där det är svårt att göra ett hälsosamt val, menar bolaget. “Enat” betyder “Mamma “ i Etiopien, där Moringa, en av huvudingredienserna i drycken kommer ifrån.
– Sanningen att mamma vet bäst och aldrig skulle rekommendera något ohälsosamt för dig, skapar en naturlig position och ett djup att gräva ur kreativt. Det ger oss möjlighet att befästa Enats position som ett varumärke som vill dig väl. Något som både produkt och kommunikation ska sätta i bevis. Sedan har ingen någonsin sagt nej till lite klassisk copybaserad print, säger Philip Ahlqwist på New Kin i ett pressmeddelande.
Kampanjen och aktiveringen går upp mellan vecka 20 och vecka 24.
Arbetsgrupp:
Kund: Enat
Maher Salhi, David Todorovic
Byrå: New Kin
CD/Strateg: Philip Ahlqwist
Strateg/Medieansvarig: Carl Kamm