Kampanj
Manér från utbudsreklam ska lyfta fram djupet i Situation Sthlms erbjudande
Publicerad: 14 juni 2022, 11:20
För att föra fram budskapet använder kampanjen ”Just nu 2 för 1”, ”Superdeal” och ”Pangerbjudande”, som hämtar sin inspiration från retail- och direktreklam.
Situation Sthlms nya kampanj ”Ett erbjudande som gör skillnad” förankrar vad köparen får när de köper en tidning, och men också vad köpet gör för skillnad för säljaren.
I den nya kampanjen ”Ett erbjudande som gör skillnad” arbetar Situation Sthlm i en klassisk säljvärld och använder sig av typisk utbudsreklam i syfte att lyfta fram dubbelheten i Situation Sthlms erbjudande. För att föra fram budskapet använder kampanjen fraser som ”Just nu 2 för 1”, ”Superdeal” och ”Pangerbjudande”, som hämtar sin inspiration från retail- och direktreklam.
De kombineras med realiteten från säljarnas värld,, med budskap som berättar hur de hjälper säljarna hålla sig drogfria, ger dem framtidstro och till och med räddar livet på dem.
– Med den här kampanjen väljer vi att lyfta fram hela vårt värdeerbjudande. Alla texter i enheterna är dessutom äkta, hämtade från en enkät våra säljare svarat på där de fått berätta vad det betyder för dem att sälja tidningen, säger Pia Stolt, vd för Situation Sthlm, i ett pressmeddelande.
LÄS MER: Situation Sthlm ger sina säljare löneförhöjning
The&Partnership, som samarbetar med Situation Sthlm sedan ett par år tillbaka, har tagit fram kampanjen och har byggt vidare på de tidigare kampanjerna som sätter säljarna i fokus. Kampanjen går live i Stockholm nu under juni månad utomhus, på tv och bio.
– Mycket välgörenhetsreklam bygger på att visa det sorgliga och vädja till samvetet. Vi ville bygga på det positiva ditt köp leder till i stället. Det är verkligen ett pangerbjudande att få en bra tidning samtidigt som du hjälper någon att hjälpa sig själv, säger Timo Orre, creative director på The&Partnership, i pressmeddelandet.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Situation Sthlm:
Pia Stolt, VD
The&Partnership:
Jessica Stiller, Projektledare
Timo Orre, CD
Olle Dahlqvist, Kreatör
Marcus Lundvall, Kreatör
Sebastian Kamph, Kreatör
Hanna Adelstål, Kreatör
Fredrik Pettersson, Media
Clara Axelsson, Media
Giants and Toys:
Tilde Franzén, Exekutiv producent
Iris Russell, Producent
Josefin Malmén, Regissör
Viktor Skogqvist, DOP