Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Mange Schmidt och Viktor Frisk frontar glassmärke - gör om låtklassikern Glassigt

Publicerad: 24 Mars 2021, 12:15

Viktor Frisk och Mange Schmidt

Låten Glassigt görs om i en ny tappning för glassvarumärket Tre Vänner.


Ämnen i artikeln:

Tre VännerViktor FriskKampanj

Rapartisten Mange Schmidt har tidigare berättat om hur coronapandemin fått honom att licensera ut sin låtkatalog för att kompensera för tappade intäkter. Han är just nu aktuell i kampanjer för snacksjätten OLW och livsmedelsföretaget Schysst Käk, och idag går det tredje samarbetet live. 

I en så kallad Tiktok-takeover, som innebär att annonsen syns i alla annonsutrymmet under ett dygn på plattformen, släpps idag en kampanj där Mange Schmidts hitlåt Glassigt gjorts om i ny tappning för glassföretaget Tre Vänner. Den anpassade låttexten framförs av både Mange Schmidt och influencern Viktor Frisk, vars byrå Reach har tagit fram kampanjen tillsammans med varumärket. Det är den första gången en svensk annonsör genomför en så kallad Tiktok-takeover. 

– Det känns otroligt kul och helt rätt i tiden att få göra en nyversion av Glassigt med Mange Schmidt och Tre Vänners Glass. Det tar mig tillbaka till gladare tider och det kan inte bli bättre nu när våren tittar fram. Det är också fantastiskt att vara först på TikTok med just dessa människor och den här kampanjen, säger Viktor Frisk i ett pressmeddelande. 

Låten släpps tillsammans med en musikvideo, där bland annat duon Iza och Elle Cryssanthander, som driver ett av Sveriges största Tiktok-konton, medverkar. 

– Tre Vänner är både stolta och spända över att vara den första takeover-annonsören i Norden på TikTok. Vårt företag är helt och hållet byggt på sådant vi tycker är kul och som känns rätt i magen. Att göra en så här stor satsning tillsammans med Mange Schmidt och Viktor Frisk är inget undantag, säger Joakim Graan som jobbar på bolaget. 

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.