tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Mathantverkarna skapar nära julen-upplevelser i Umeå

Publicerad: 13 december 2022, 10:40

Vad får man om man blandar 4-8 släktingar, ett TP-spel från 1987, regeltolkningskrig och en lyxig charkbricka från Hansen chark? En nära julen-upplevelse, så klart.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanj

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Mathantverkarna har skapat en guide för västerbottningarna som vill omfamna julens alla sidor med bra och närproducerad mat.

Julen är mat. Skinka, lax, sill, köttbullar, must och annat gott. Och trots en ekonomiskt turbulent tid förväntas få svenskar kompromissa med maten på julbordet. Men vad vore årets största högtid utan att få uppleva det tillsammans med nära och kära? Och vore det inte bra om de varor vi stoppar i oss är närproducerade med god kvalitet?

– Att handla julmat i dag kan vara en svårnavigerad djungel men samtidigt vet vi att kunder i allt större utsträckning vill välja närproducerade varor av högsta kvalitet. Vi menar att det ska vara enkelt att välja rätt och man ska veta att maten man bjuder sin familj och vänner på, är bra. Svårare än så är det faktiskt inte, säger Robin Karlsson, grundare av c/o Mathantverkarna i Västerbotten.

Inför julen har Mathantverkarna därför satt upp vimplar på hyllorna lokalt i Västerbottens butiker som visar vilka varor som producerats i närområdet, med målet att göra valet lättare för julmatshopparen.

Mathantverkarna har även skapat en upplevelsebaserad julkampanj där julens alla måsten och möjligheter kombineras med härligt närproducerad mat. Vad sägs om ”Hysteriska bilflänget” eller ”Julklappsöppningskaoset”.

– Julen är ju ett härligt kaos och så ska det väl vara med julklappar, släktingar och önskan om snö. Vi omfamnar det och väljer att skapa recept utifrån upplevelsen och inte bara maten. Mathantverkarna vill utmana den traditionella livsmedelsbranschen med en nytänkande approach, allt för nå vår vision om att skapa fler nära maten-upplevelser, säger Robin Karlsson.

Julkampanjen startade 5 december och visas i hela Umeå, på sociala medier och hörs även i radio.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Oh My

Fanny Holländer - Art Director

Katarina Gunnerholm - Copywriter

Daniel Cederlund - Copywriter

Celine Frostberg - Digital designer

Moa Hjemdahl - Front-end utvecklare

Frida Ågren - Kundansvarig / Projektledare

 

Trickle

Karolina Pagaduan - Distributions Lead

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev