Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Matt Damon är ansiktet utåt i kampanj för kryptoapp

Publicerad: 1 november 2021, 12:37

Tillsammans med Tre Kronor Media och Matt Damon lanserar Crypto.com en stor kampanj.


Ämnen i artikeln:

BitcoinTre KronorBlockchainReklam

I förra veckan lanserades en stor kampanj för kryptoappen Crypto.com. Kampanjen består av en reklamfilm, regisserad av Wally Pfizer och med Matt Damon som huvudperson. Han promenerar genom historien och berättar om Crypto.coms filosofi: ”Fortune favours the brave”. 

Bland annat visas en bergsklättrare som fortsätter trots stormen upp, och Wilbur Wright i ett av världens första flygplan, samt en grupp astronauter – där ledaren har namnskylten Satoshi. En nickning till Bitcoins grundare, som går under pseudonymen Satoshi Nakamoto.

LÄS OCKSÅ: Blockchain – därför kom teknikhajpen av sig

Bakom kampanjen står Tre Kronor Media.

– Intresset för handel med kryptovalutor har ökat stadigt de senaste åren. Crypto.com en av de mest spännande och mest användarvänliga plattformarna, säger Annika Blomqvist Jansson, Tre Kronor Media, i ett pressmeddelande.

Crypto.coms grundades för fem år sedan av Kris Marszalek, som också är vd för bolaget.

– Tidpunkten för denna kampanj sammanfaller med de tidiga stadierna av mainstream-antagandet av kryptovaluta, något som vi har arbetat hårt för att utveckla sedan vi grundades, säger han.

LÄS OCKSÅ: Fintechbolaget Safello citerar Flashback i sin nya kampanj, ”Make crypto boring”

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.