Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Max dissar närbilder på mat – beskriver smaken av ny burgare

Publicerad: 18 mars 2021, 08:43

Hamburgerkedjan Max väljer bort närbilder på mat vid lanseringen av en ny hamburgare. Istället står en rad olika verbala tolkningar av smaken i centrum.


Ämnen i artikeln:

MaxÅkestam Holst

Som att få den lönen man egentligen förtjänar, som att möta sin okände tvilling och som ett regn av komplimanger. I en ny kampanj för lanseringen av en ny hamburgare på Max står uttrycksfulla beskrivningar av måltiden i centrum. 

– Hur något smakar är en väldigt individuell uppfattning, alla har olika referenser och minnen kopplade till olika smaker. Då kan det bli både oväntade och underhållande historier när man tar steget bort från att bara prata ingredienser och tillåter sig att bli lite mer målande i beskrivningen av hur något smakar. Och det har vi tagit vara på i de nya filmerna, säger Hanna Berglund, head of brand & creative på Max Burgers. 

Konceptet har använts sedan i höstas, i samband med att kedjan gick in som huvudsponsor i Idol. 

Kampanjen, som består av en rad olika filmer, är framtagen av reklambyrån Åkestam Holst tillsammans med Thirsty Film. Den är regisserad av Sebastian Hedin, och har animerats av The Chapel Films. Kampanjen kommer att synas från den 18 mars till 18 maj. 

 

 

 

 

Arbetsgrupp

Max Burgers:

Maria Ziv, Marknadsdirektör

Hanna Berglund, Reklamchef

Alexandra Larsson, Projektledare MAX Inhouse

Fredrik Casservik, Art Director MAX Inhouse

 

Åkestam Holst:

Hugo Wallmo, Art Director

Petter Nylind, Copywriter

Jessica Morales, Projektledare

Anna Svensson, Produktionsledare

Stina Hansson, Strateg

Leila Widgren, Producent

Sara Bellafesta, Creative Designer

 

Thirsty Film & The Chapel Films:

Sebastian Hedin, Regissör

Christian Haag, DOP

Kristofer Ström, Animatör

Johan Edström, Producent

Niklas Adolfsson, Producent

 

Hear:

Jochum Forsell, Kundansvarig

Kristine Evenbom, Digital manager

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

MaxÅkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.