Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Max lanserar surrealistiska reklamfilmer för nya kampanjburgaren

Publicerad: 14 januari 2022, 11:25

Max lanserar nya reklamfilmer för kampanjburgare.

Foto: Max/Pressbild

I ett parallellt universum av lökringar, eld och mer lök presenterar Max den senaste i raden av kampanjburgare i nya reklamfilmer. ”Något utöver det vanliga”, Hugo Wallmo, Art Director på Åkestam Holst.


Ämnen i artikeln:

MaxMaria ZivÅkestam Holst

Max nya reklamfilmer har tagits fram av Åkestam Holst och produktionsbolaget Bleck. Enligt Max ska de gestalta att deras burgare är godare än godast och att de ständigt söker de bästa ingredienserna. 

- På Max är vi hängivna minsta detalj när vi komponerar burgare – allt från hur smaker gifter sig till hur olika texturer passar ihop. Vi vill visa den passion vi har för det vi gör och hur vi hela tiden utvecklar våra burgare, och därigenom den smakupplevelse de kan bjuda på, säger Maria Ziv, Group CMO på MAX Burgers. 

Fler filmer på gång

Enligt den svenska hamburgerjätten är resultatet vanliga ingredienser gestaltade på ovanliga sätt. Bakom filmerna står regissören Tobias Granström och fler filmer lanserar allteftersom nya kampanjburgare dyker upp i sortimentet.

- Max kampanjburgare står ut både i val av ingredienser och de unika smaker dessa skapar tillsammans, då måste även sättet vi visar upp dem på vara något utöver det vanliga. Så tillsammans med Tobias och teamet på MAX har vi letat inspiration till våra matbilder på helt annat håll än just traditionellt matfoto, säger Hugo Wallmo, Art Director på Åkestam Holst.

Kampanjstarten var den 13 januari och går i Sverige, Norge, Danmark och Polen.

Arbetsgrupp:

Max:

Maria Ziv, Group CMO

Alexandra Larsson, Projektledare 

Jeanette Kniström, Produktionsledare

Cecilia Taipale, Head of Media & Digital Marketing

Marita Wengelin, Head of Communications

Erik Filén, PR-specialist

 

Åkestam Holst:

Hugo Wallmo, Art Director

Petter Nylind, Copywriter

Jessica Morales, Projektledare 

Jesper Månsson, Produktionsledare

Leila Widgren, Producent

Stina Hansson, Strateg 

Filmproduktion:

Bleck – Produktionsbolag

Tobias Granström, Regissör

Stellan Runge, DoP

Robert Feniger, Producent

Sofia Swahn, Exekutiv producent

Andreas Hansson, Produktionsledare

Ola Bäccman, Grade

Johan Isaksson, Ljud

Kristian Livén, Online och VFX:

Anneli Ewért, Post producent

Mediebyrå:

Hear

PR-byrå: 

JMWGolin

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

MaxMaria ZivÅkestam Holst

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.