torsdag1 juni

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Max nya kampanj: Fångar fraset med ett specialdesignat ljudbås

Publicerad: 25 april 2022, 09:36

Max lanserar en ny kampanj. Foto: Max/Pressbild

Max lanserar ännu en kampanj. Denna gång står kycklingburgaren i centrum – och bolaget specialkonstruerade de ett ljudbås för att fånga burgares frasighet.

Ämnen i artikeln:

Maria ZivKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Joakim Wedholm

joakim.wedholm@resume.se


Den nya ”storslagna” kampanjen och Max nya kommunikationskoncept ska ”förändra allt”. Nu lanserar bugerjätten sin nya Grand Chicken-meny som består av tre nya burgare. Max beskriver det som sin största lansering sedan de lanserade ”Green-familjen” för sex år sedan. I samband med lanseringen satsar de stort på kommunikationen och lanserar en kampanj där reaktionerna ska stå i centrum.

LÄS OCKSÅ: Stöddiga medieköp och skruvade kampanjer – så blev Maria Ziv bästa marknadschefen 

– Det är en stor förändring för oss och något av det bästa vi har gjort i produktväg. Det ska också reflekteras i ambitionsnivån för kommunikationen och hur vi lanserar Grand Chicken. Vi har ett stort anslag i budskapet, en högkvalitativ produktion och vi väljer stora format där vi kan samtidigt som vi går brett över hela landet, säger Maria Ziv, marknadschef på Max i ett pressmeddelande.

LÄS OCKSÅ: Drillad hos Apple – nu ska Maria Ziv få Max att lyfta i Polen 

I en inledande pr-kampanj, gjord av JMWGolin, bjöds ett antal personer in till Max provkök i Stockholm för att bli först att smaka på den nya menyn. De placerades i ett specialkonstruerat ljudbås och spelades in. Fraset från tuggorna spelades in tillsammans med deras reaktioner. De delades sedan på sociala medier inför lanseringar av kampanjen.

– Vi inledde vår smyglansering med en teaserfas redan i slutet av mars tillsammans med JMWGolin, samtidigt som Creed började jobba med lanseringen på TikTok. Grand Chicken Burgarna säljer redan väldigt bra så det ska bli roligt att se vad som händer nu när vi når en större publik, säger Maria Ziv.

LÄS OCKSÅ: Max varumärkesskyddade ”Sveriges godaste burgare” – konkurrenten gör motkampanj 

Om reklamfilmen berättar Petter Nylind, copywriter på Åkestam Holst NoA, att det blir en reklamfilm i en reklamfilm.

– Filmen bygger på den lätt hypnotiska påverkan lanseringen av de här extremt goda burgarna kan ha på folk. Det blir lite meta, men är det någon kampanj som är stor nog att ha sin egen reklam i reklamen så är det den här, säger han.

Kampanjen kommer gå på bio, tv, OLV OOH, DOOH, print, sociala medier, radio och poddar från och med 22 april.

LÄS OCKSÅ: Max lanserar surrealistiska reklamfilmer för nya kampanjburgaren 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupper:

Max Burgers:

Maria Ziv – Chief Marketing Officer

Alexandra Larsson – Projekt ledare MAX Creative Studio

Conny Fast – Head of MAX Creative Studio

Linus Blom – Head of Brand Strategy & Planning

Cecilia Taipale – Head of Media & Digital Marketing

Marita Wengelin ­– Head of Communications

Erik Filén – PR-specialist

Lovisa Haeger – PR-specialist

 

Åkestam Holst NoA:

Hugo Wallmo – Art Director

Petter Nylind – Copywriter

Jessica Morales – Projektledare

Jesper Månsson – Produktionsledare

Leila Widgren – Producent

Stina Hansson – Strateg

 

Filmproduktion:

Bleck – Produktionsbyrå, filmproduktion

BKRY NOA – Produktionsbyrå

Tobias Granström – Regissör

Stellan Runge – DoP

Johan Lindström – Producent

Sofia Swahn – Executiv producent

Wille Rising – Online och VFX

Fredrik Sundberg, PLOP – Ljud

Jakob Berling – Produktionsledare

Simon Pontén - Klippare

Oskar Larsson - Grade

 

JMWGolin:

Björn Mellstrand – Head of Strategy

Samuel Garlöv – Creative Director

Ebba Carlsson – Projektledare 

Lova Schöldsten-Hjertberg – PR-specialist

Rasmus Forssberg – PR-specialist

 

Creed Media:

Victor LePrince – Account Director

Lovisa Karlsson – Client Relations Lead

Kit Gabriel – Campaign Operations Lead

Pontus Jansson – Jr Project Manager

Wictor Wurtzell – Strategy Lead

Johnny Wettergren – Creative Lead

 

Mediebyrå: Hear

Jochum Forsell, Client Lead

Kristine Evenbom, Digital Lead

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev