Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

McDonald's i Polen anordnar AR-konsert i appen

Publicerad: 21 oktober 2022, 09:54

McDonald´s i Polen satsar hårt på att få fler gäster att använda sig av företagets app. Nu låter man singer-songwritern Ralph Kaminski fronta den nya kampanjen för MyMcDonald's-appen, rapporterar AdWeek.

Ämnen i artikeln:

KampanjNyheterMcDonald's

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


Kampanjen är framtagen av DDB Warsaw och ger gäster som använder appen tillgång till en föreställning med den polska artisten, låtskrivaren och kompositören Ralph Kaminski. För att ta del av konserten ges användarna möjlighet att byta ut lojalitetspoäng mot exklusiva förmåner och artistframträdanden, som framförs på gästernas brickor med hjälp av AR-teknik. Kampanjen är en förlängning av Ralph Kaminskis turné och gästerna får även chans att vinna biljetter till hans livekonserter runtom i Polen.

– AR-tekniken ger gästerna känslan av att artisten håller en konsert specifikt för dem, samtidigt som mekanismen är tillräckligt inkluderande så att den enkelt kan användas av alla som har appen, sa Klementyna Jarmusz, senior strategic planner på DDB Warszawa, till AdWeek i veckan.

Kampanjen lanserades 17 oktober och hos streamingtjänster, i appen, i digitala och sociala medier samt marknadsföras i Ralph Kaminskis egna sociala kanaler.

– När vi valde var konserten skulle hållas försökte vi välja en plats som skulle ha så stor räckvidd som möjligt. Att köra konserten med förstärkt verklighet i appen gör att alla som har en telefon med McDonald´s-appen installerad kan se den, sa Michał Głowala, innovationschef på DDB Warszawa till AdWeek.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev