Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

McDonald's utomhuskampanj vid nattklubbar: ”Första beställningen efter sista beställningen”

Publicerad: 31 januari 2022, 14:21

Det kommer alltid en beställning efter last call, säger McDonald's senaste reklamkampanj.


Ämnen i artikeln:

McDonald'sNord DDBOMD

När nattklubbarna stänger finns McDonald's där för dig, skriver McDonald's Sverige i ett pressmeddelande. Det är också budskapet bakom deras nattlivsannonser, som tagits fram av Nord DDB. 

– Vi vet att våra gäster uppskattar när våra annonser taggar in i mänskligt beteende. Och den fantastiska idén med att ta en Big Mac-meny på vägen hem efter en utekväll är något som alla kan relatera till, säger Staffan Ekstam, marknadsdirektör på McDonald’s Sverige.

Genom ett tomt glas har olika menyer från McDonald's fotograferats. Kampanjen har körts utomhus, i anslutning till barer och nattklubbar, under december och januari. 

LÄS OCKSÅ: McDonalds ger bort ”guldkort” i kryptisk kampanj

Reklambyrå för kampanjen var Nord DDB och mediebyrå var OMD. Kampanjen fotades av Alexander Crispin.

Bild 1/3  

 

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

McDonald'sNord DDBOMD

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.