Kampanj
McDonalds nya kampanj: Produktplaceringsjakt i filmscener
Publicerad: 19 maj 2023, 12:10
Snabbmatsrestaurangen vill få dig att jaga produktplaceringar.
Foto: McDonalds
Filmproduktplacering tas till en ny nivå av McDonalds i Nederländerna. Med en kampanj vill de få den som tittar på tv att samla på produktplaceringar.
Kampanjen beskrivs som en ”omvänd produktplaceringskampanj” med syfte att få fler att använda sig av McDonaldsappen som har hemkörning i Nederländerna. ”Order That Scene” riktar sig mot personer som har filmkvällar hemma, , skriver Adweek
Eftersom streaming går som tåget, bjuds tittarna in att jaga McDonalds-produkter. Dessutom har det skapats en särskild meny i samband med kampanjen.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
En minimalistisk utomhus- och socialkampanj kommer beskriva filmen eller serien och den exakta tidskoden för när en McDonald's-produkt dyker upp. Konsumenter har förstås möjlighet att samla alla tio McDonald's-produkter som presenteras i kampanjen.
När folk hittat de rätta scenerna tar de en bild av scenen med McDonald's-appen och skannar den för att hämta sin gratis mat.
Kampanjen skapades i samarbete med TBWA\Neboko och TBWA\X.