Kampanj
McDonald's: tysta din ”nattval” med en Big Mac
Publicerad: 1 mars 2022, 09:56
En kurrande mage kan låta kusligt lik en val.
McDonald's och Nord DDB har den senaste tiden lanserat kampanjer med fokus på natthungriga gäster. Efter en utomhuskampanj som på ett hägrande sätt visade den givna destinationen efter krogen går de nu vidare med en radiokampanj. ”Nattvalen radio” har sänts i radio- och streamingmedier mellan 23 och 05. I kampanjen hör lyssnarna vad man kan tro är ljudet av en val, men som i stället visar sig vara en kurrande mage. Vill man få tyst på ”nattvalen” uppmanas man att besöka ”Donken” så snart som möjligt.
– Vi letar alltid efter oväntade sätt att kommunicera våra öppettider, så när kreatörerna tog nattvalen visste vi att det skulle gå hem hos våra nattuggle-gäster och vi kände att det var givet att producera den här idén, säger Susanne Wahlberg, brand manager på McDonald’s Sverige.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Byrå: NORD DDB
Produktionsbolag: Flickorna Larsson
Mediebyrå: OMD