Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Meds släpper julkalendrar med egna skönhetsprodukter

Publicerad: 1 november 2022, 09:45

Meds nya julkalendrar.

Meds målsättning är att bli Sveriges favoritapotek. Det vill man nå bland annat genom att lansera två julkalendrar med apotekets produkter.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjMEDS

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Meds satsar på EMV-produkter, alltså produkter tillverkas av underleverantörer men säljs under handlarens eget varumärke. Och nu lanserar Meds två egna adventskalendrar med sina best of-produkter. En kalender till den skönhetsintresserade och en till den träningsintresserade.

– Vi älskar våra kunder och ville göra något för att ge dem en riktigt god jul. Därför är vi stolta att kunna erbjuda dessa kalendrar som innehåller några av våra mest uppskattade produkter av hög kvalitet, till ett kanonvärde! Skönhetskalendern har redan hyllats i sociala medier och vi är säkra på att alla våra kunder kommer att hålla med, säger Marika Baltscheffsky, brand and reputation manager på Meds i ett pressmeddelande. 

Apoteket lovar att värdet i kalendrarna överstiger kostanden med många tusenlappar och innehållet är redovisat på Meds sajt. Innehållet är en kombination av Meds egna produkter och andra varumärken.

Resumé har tidigare tittat på skönhetskalendrar och konstaterat att flera skönhetsföretag inte tål att synas i sömmarna. 

Läs mer här: Så luras unga tjejer av skönhetsboxarna 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev