Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 4 november 2021, 09:27
”Bonuspappan” är en tre minuter lång animerad kortfilm med familjen i centrum. I år släpper även Sverige en lokalanpassad version av julsingeln där Tusse Chiza är artisten bakom låten ”Kärlek bortom ord”.
I veckan släppte Disney sin årliga julkampanj med kortfilmen ”The Stepdad”. Kampanjen för samman familjen, gemenskap och styrkan i berättande.
Filmen går upp som tv-kampanj på 45 nationella marknader i Europa, Nordamerika, Sydamerika och Asien. Samt i Disneys egna kanaler.
Förra årets reklamfilm hade mer än 106 miljoner visningar. Årets reklamfilm följer Nicole, det vuxna barnbarnet till huvudkaraktären i förra årets julkampanj Lola, hennes två barn och den nya bonuspappan Mike .
I den animerade kortfilmen får fansen ta del av dolda ”påskägg” från Disney och kortfilmen delar även konstverk från barn som stödjs av Make-A-Wish.
Kampanjens intäkter går tillvälgörenhetsorganisationen Make-A-Wish, som hjälper barn att realisera sina livsavgörande önskningar. Skapandet av reklamfilmen gjorde det möjligt för Make-A-Wish att uppfylla en mycket speciell önskan från 13-årige Dylan, vars önskan var att bli en animatör.
I den engelskspråkiga versionen av kortfilmen är det den dubbelt Grammy-vinnande sångaren Gregory Porter som framför en nytolkning av låten ‘Love Runs Deeper’.
I den svenska versionen av julsingeln är det 2021:s vinnare av Melodifestivalen Tusse Chiza som sjunger ”Kärlek bortom ord”.
Kampanjen har tagits fram internt hos Disney i samarbete med Flux Animation Studios i Nya Zealand och storykonsultfirman POCC.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.